PARTNER PORTALU
  • BGK

Czy brak ulic handlowych hamuje rozwój miast?

  • Propertynews.pl    30 września 2015 - 13:43
 Czy brak ulic handlowych hamuje rozwój miast?
Ulice handlowe w Polsce przestały istnieć, ludzie weszli do centrów handlowych? (fot.wikipedia.org/DocentX)

Miasta zawsze rozwijały się poprzez łączenie funkcji - to sposób znany od wieków. Stwarza to odpowiednie warunki do rozwoju gospodarczego. Jakie problemy zauważają architekci i inwestorzy?




Maciej Zajdel z Kulczyk Silverstein Properties zauważa, że w Warszawie brakuje tzw. high street’u, a przecież stolica ma ku temu duży potencjał. Pytanie jakiego typu zmiany mogą pomóc w realizowaniu takiej wizji.

 Czytaj też: Najpopularniejsze ulice handlowe w polskich miastach

- W planach jest przykładowo zapis o niesytuowaniu lokali handlowych zajmujących ponad 500 mkw. w centrum. Niestety ma to odwrotny efekt do zamierzonego. Przestrzeń publiczna powinna być projektowana tak, aby wymieszać funkcje, które mogą tworzyć także atrakcyjną przestrzeń komercyjną. Planowanie przestrzenne wymaga większego zaangażowania – powiedział Maciej Zajdel.

Nie zgodził się z nim Zbigniew Pszczulny, prezes JSK Architekci. - Ulice handlowe w Polsce przestały istnieć, ludzie weszli do centrów handlowych. Obawiam się, że jeśli powstaną miejsca powyżej 500 mkw. to ludzie znowu znikną w tych wnętrzach. W Niemczech również jest wiele galerii, to oczywiste, ale jest to ciągle przedłużenie ulicy handlowej - skwitował architekt.

Temat omawiali paneliści sesji "Architektura – Monokultura zabija" podczas Property Forum 2015.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.