PARTNER PORTALU
  • BGK

Czy w Warszawie jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe?

  • Propertynews.pl    5 października 2016 - 12:18
Czy w Warszawie jest jeszcze miejsce na nowe centra handlowe?
W stolicy jest ponad 70 dużych obiektów handlowy (fot. wikimedia.org/Adrian Grycuk)

Rynek centrów handlowych w Warszawie jest już dobrze rozwinięty.  To ponad 70 obiektów o powierzchni ponad 1,5 mln mkw., we wszystkich formatach. Na same centra przypada 70 proc tej powierzchni, czyli 38 obiektów. A to jeszcze nie koniec.




- Obecnie w budowie znajduje się 10 inwestycji, m.in. Galeria Północna, nowa Hala Koszyki, czy Galeria Wołomin. Kolejne 14 jest w planach - rozpoczęła dyskusję Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Co wyróżnia rynek warszawski?

Porównując Warszawę do innych aglomeracji to stolica jest nadal niedoszacowana, jeśli chodzi o klasyczne przeliczenie ilości metrów kwadratowych na tysiąc mieszkańców. - Mamy niespełna 430 metrów kwadratowych w centrach handlowych na tysiąc mieszkańców – podkreśla Wysocka.

Z opinią zgadza się z Michał Masztakowski z Master Management Group podkreślając, że jeśli popatrzymy na ogólnopolskie statystyki to w stolicy jest dwukrotnie mniejsze nasycenie powierzchnią handlową niż w takich miastach jak Wrocław, Poznań i Kraków... Tymczasem przychody na mieszkańca Warszawy są prawie dwukrotnie większe, a to najbardziej obiecujący element handlowej układanki dla deweloperów i najemców. Dlatego tak aktywnie poszukiwane są odziałki, czy to dla zbudowania nowych galerii czy do rozbudowy istniejących – zauważa Michał Masztakowski.

Zaznacza, że to właśnie w Warszawie jest możliwość zarobienia największych pieniędzy przy statystycznie najwyższych czynszach w Polsce. - To w stolicy ten biznes ma nadal największy zwrot i opłacalność – podkreśla.

Więcej czytaj na Propertynews.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.