PARTNER PORTALU
  • BGK

Deweloperzy zmieniają strategię - znów najważniejsze największe miasta

  • PropertyNews.pl    12 marca 2015 - 12:41
Deweloperzy zmieniają strategię - znów najważniejsze największe miasta
Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank (fot.propertynews.pl)

Po chwilowym spowolnieniu w ostatnich latach, najbliższy rok przyniesie wzrost aktywności deweloperów w zakresie projektów handlowych realizowanych w głównych aglomeracjach w Polsce. To właśnie na nie przypada niemal 60 proc. z wolumenu powierzchni będącej w budowie - wynika z najnowszego raportu Knight Frank „Polska - rynek komercyjny w 2014 roku".




Eksperci firmy oczekują również kontynuacji trendu modernizacji centrów starszej generacji oraz rozwoju ulic handlowych.

Według raportu Knight Frank podsumowującego rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce, na koniec 2014 roku zasoby powierzchni handlowej w Polsce wynosiły 11,5 mln mkw. W ostatnim czasie aktywność deweloperów skupiała się głównie w miastach poniżej 400 tys. mieszkańców, gdzie w minionym roku zrealizowano 94 proc. nowej powierzchni. Ten rok i kolejne lata mogą jednak przynieść odwrócenie tego trendu i rosnącą podaż nowych projektów w głównych aglomeracjach.

- Na koniec 2014 roku w budowie było niemal 900.000 mkw. powierzchni handlowej. Niemal 60 proc. podaży w trakcie realizacji zlokalizowane jest w głównych aglomeracjach (pomimo wysokiego wskaźnika nasycenia na tych rynkach), podczas gdy na koniec 2013 roku udział ten wynosił zaledwie 20 proc. Na tak wysoki wolumen wpłynęło kilka wielkoskalowych projektów, m.in. Posnania w Poznaniu (100.000 mkw.), Sukcesja w Łodzi (57.000 mkw.) czy trójmiejskie Forum Radunia (62.000 mkw.) i Galeria Metropolia (33.700 mkw.) - podsumowuje Bożena Kozłowska, konsultant w Dziale Badań Rynku Knight Frank.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • glewski, 2015-03-12 15:00:58

    Tak trzymać! Niszczyć lokalne sklepiki, niech bydło wie, że mamy XXI wieku globalnego ocieplenia stosunków kapitalistyczno-niewolniczych! Niech nam żyją Freshe, Żabki, Biedronki i Małpki Express dla miliona rozanielonych Mrówek Z

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.