Do końca 2015 r. ma potrwać przebudowa stacji kolejowej w Radomiu

Ponad 100 mln zł będzie kosztowała modernizacja stacji kolejowej w Radomiu. To jeden z etapów długo oczekiwanej przez mieszkańców regionu modernizacji linii kolejowej Radom - Warszawa. Prace mają rozpocząć się w przyszłym miesiącu i potrwać do końca 2015 r.
Do końca 2015 r. ma potrwać przebudowa stacji kolejowej w Radomiu
Fot. Wikipedia

W ramach inwestycji wykonane zostaną podwyższone, wygodniejsze dla pasażerów perony, wiaty, elementy małej architektury. Pojawią się także windy dla osób niepełnosprawnych, nowe dojścia na perony. W planach jest też m.in. modernizacja przejścia podziemnego i przebudowa układu torowego. Odnowionych ma być 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

W ramach wartej 100 mln zł inwestycji zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. Dyżurni będą z niego zarządzali ruchem kolejowym.

Czytaj też: Zmodernizowany dworzec autobusowy i kolejowy w Płocku

"Inwestycja na stacji Radom to forpoczta rozpoczynającej się jeszcze w tej perspektywie finansowej modernizacji całej linii radomsko-warszawskiej" - podkreśliła w czwartek w Radomiu minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak, która wzięła udział w uroczystym podpisaniu umowy na wykonanie inwestycji.

Pochodząca z Radomia Wasiak przyznała, że radomianie od wielu lat oczekują na lepsze połączenie kolejowe ze stolicą. "Moją ambicją jest, by linia z Radomia do Warszawy była nowoczesna i adekwatna do potrzeb miasta Radomia, żeby włączała Radom w krwioobieg życia gospodarczego całej Polski" - zapewniła Wasiak.

Czytaj też: Dworzec w Wieliczce będzie przebudowany

"Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także szereg projektów o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duża i ważna inwestycja. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi" - podkreśliła szefowa resortu infrastruktury i rozwoju.

Umowę na przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej, PKP PLK podpisały z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren. Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem przez wojewodę mazowieckiego Jacka Kozłowskiego pozwolenia na budowę ponad 3 km linii kolejowej. "Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK" - zaznaczył wojewoda.

Wojciech Folejewski, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podkreślił, że w kolejnych latach modernizowane będą następne odcinki linii kolejowej z Warszawy Okęcia do Radomia.

Cały, liczący blisko 100 km fragment linii kolejowej z Radomia do Warszawy, ma być gotowy w ciągu pięciu lat. Jego koszt to ok. 1,5 mld zł. "Inwestycja powinna zakończyć się w 2020 r. Pociągi na tym odcinku będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę; czas przejazdu z Radomia do Warszawy potrwa około godziny" - zapewnił Folejewski. Obecnie pociąg jedzie ok. 2,5 godziny.

Przebudowa stacji kolejowej w Radomiu potrwa do końca 2015 r. Inwestycja jest współfinasowana przez UE ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ub. roku w Radomiu zmodernizowany został dworzec kolejowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.