Do trzech razy sztuka. Przetargi na ścieżki rowerowe na Podkarpaciu

Cztery oferty wpłynęły w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego z pięciu odcinków tras rowerowych na Podkarpaciu. Inwestycja będzie częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw Polski.
Do trzech razy sztuka. Przetargi na ścieżki rowerowe na Podkarpaciu
Rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Budowę podkarpackiego fragmentu, liczącego ok. 430 km, podzielono na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg.

Jak poinformowała rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (PZDW) w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora, w przetargu na budowę odcinka nr I najwyższą ofertę złożyła firma Erbud - prawie 6,8 mln zł; z kolei spółka Matbud zaoferowała ponad 6,7 mln zł. Dwie pozostałe oferty są niższe - ponad 4,5 mln zł to propozycja firmy Antex II, a najniższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Stal-Tech jako liderem - opiewa ona na ponad 4,2 mln zł.

Rzeczniczka dodała, że kwota zarezerwowana na tę inwestycję wynosi ponad 6,1 mln zł. "Obecnie sprawdzamy, weryfikujemy i oceniamy złożone oferty" - zaznaczyła.

W pozostałych przetargach na wykonanie tej inwestycji wciąż można składać oferty; na wykonanie odcinków nr III i V do 25 lipca; w przypadku odcinka nr IV do 8 sierpnia, a na budowę odcinka nr II - do 14 sierpnia br.

PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę trasy rowerowej w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa - ok. 60 mln zł.

Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowano zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które obniżą koszty realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Aby zmniejszyć koszty budowy, zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE