Dodatkowa tarcza wydrąży tunel pod Wisłą

Przyspieszają prace budowlane na przyszłych stacjach centralnej części II linii warszawskiego metra. Na stacji Powiśle w niedalekiej przyszłości pracować będzie dodatkowa tarcza drążąca tunel kolejki pod Wisłą - poinformował wykonawca AGP Metro Polska.
Dodatkowa tarcza wydrąży tunel pod Wisłą
Na początku lutego wykonawca podał, że tunele centralnego odcinka II linii metra w Warszawie (zabierz głos/oceń prezydenta) wydrążą cztery, a nie trzy tarcze TBM. Pierwsze dwie mają zacząć drążyć północny i południowy tunel od stacji Rondo Daszyńskiego do Powiśla, a kolejne, w tym zakupiona czwarta, mają pracować pod Wisłą od stacji Powiśle do Dworca Wileńskiego.

Czytaj też: Tunel pod Wisłą wydrążony. Tak to wyglądało...

- Będziemy robić wszystko, żeby jak najwięcej czasu odzyskać i żeby prace realizować jak najszybciej - powiedział rzecznik wykonawcy Mateusz Witczyński.

Jak poinformował Witczyński, właśnie na stacjach Rondo Daszyńskiego i Powiśle prace budowlane są najbardziej zaawansowane. Na tej pierwszej prace odbywają się już na najniższej kondygnacji, czyli na wysokości peronów.

Czytaj: Czwarty kret pomoże wydrążyć metro

"Przygotowujemy się także do wylewania stropu" - powiedział rzecznik.

- W tej chwili na powierzchni trwa także montaż drugiej tarczy TBM - dodał. Jak poinformował, mniej więcej pod koniec marca, dwie tarcze drążące mają zostać umieszczone w szybach startowych.

Na zachodniej części stacji Rondo Daszyńskiego kontynuowane są także prace przy torach odstawczych, czyli komorze do zawracania pociągów.

Na stacji Powiśle wylewany jest strop oraz platforma dla maszyn wiertniczych, aby wykonać wzmocnienie tunelu Wisłostrady.

- Stacja będzie okalać tunel Wisłostrady. (...) Najpierw trzeba będzie pod tunelem wykonać wzmocnienie gruntu, a dopiero potem zacznie się budowa specjalnego połączenia, w którym znajdzie się hala peronowa - powiedział rzecznik.

Powiśle ma być także stacją startową dla kolejnych dwóch tarcz, które wydrążą tunele metra w kierunku Pragi.

Najgorzej jest na stacjach Świętokrzyska i Nowy Świat, gdzie m.in. prace utrudniają instalacje podziemne. Na Nowym Świecie problemem jest też to, że stacja będzie się znajdowała najgłębiej, czyli na 23 metrach.

Jak poinformował Witczyński, na Świętokrzyskiej zakończyła się budowa ścian szczelinowych.

- Pracę przy nich będą zintensyfikowane, ponieważ pomiędzy majem a wrześniem będziemy mieli zamkniętą ul. Marszałkowską i wtedy trzeba będzie wykonać całą część, która znajduje się pod trasą - dodał.

Na Nowym Świecie oprócz szczelinowania wbijane są mikropale, które będą osłoną dla przyszłej instalacji wodno-kanalizacyjnej.

- To jest stacja, która powstaje na najmniejszej powierzchni i z tego powodu jest to trudne zadanie - zaznaczył Witczyński.

Trzecią stacją pod względem zaawansowania prac jest Stadion.

- Jest to najbardziej rozległa konstrukcyjnie stacja, jaką wykonujemy, ponieważ mieścić się tam będzie część przygotowana do podpięcia jej do drugiej linii B, odnogi na Gocław - powiedział Witczyński.

- Obecnie wykonywane są ściany szczelinowe oraz pierwsza sekcja stropu - dodał. Jak poinformował, zostanie wykonanych również kilkadziesiąt specjalnych odwiertów pod budynkami stojącymi między ul. Zamoyskiego i Targową.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.