Dolnośląskie współpracuje z PKP PLK

  • wnp.pl (Piotr Stefaniak)
  • 04-02-2011
  • drukuj
- Realizacja dwóch projektów z współfinansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego (Kłodzko – Kudowa i Jelenia Góra - Szklarska Poręba) oraz przejęcie dwóch linii kolejowych dowodzą, że władze województwa dolnośląskiego znajdują się z grupie liderów, którzy najbardziej „czują” sprawy transportu kolejowego i najlepiej też z nami współpracują – powiedział prezes zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański podczas spotkania z przedstawicelami samorządu marszałkowskiego i Wrocławia.
W marcu wchodzi w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która nakłada na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek opracowania tzw. planu transportowego, czyli planu obsługi województwa transportem zbiorowym z wykorzystaniem różnych środków transportu. Prezentacja Polskich Linii Kolejowych pozwala władzom regionu lepiej poznać sytuację i uwarunkowania towarzyszące inwestycjom.

Według prezesa PLK, stan głównych tras województwa dolnośląskiego jest dobry, gorzej przedstawia się stan linii drugorzędnych. Odtworzenie parametrów technicznych wielu linii, np. Jelenia Góra – Lwówek Śląski, będzie kosztować po ok. 2 mln zł za kilometr.

- Dlatego należy dobrze określić miejsce wykorzystania tych środków – podkreślił prezes Szafrański.

Z dyskusji wynikało, że władzom województwa szczególnie zależy na udrożnieniu linii regionalnych: Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra oraz Legnica – Lubin – Głogów. Zainteresowanie budził też stan linii Lwówek – Jelenia Góra, Wrocław – Jelcz Laskowice, tras w Kotlinie Kłodzkiej oraz mostów w Brzegu Dolnym i Ścinawie.

Wrocławskie spotkanie we Wrocławiu było trzecią, po Katowicach i Opolu, prezentacją PLK na temat perspektyw funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa. Podobne debaty odbywały się w 2006 r., a ich efektem jest 31 projektów realizowanych w obecnych RPO. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE