Droga modernizacja tramwajowego torowiska

Jedenaście firm wystartowało w drugim w przetargu na modernizację sieci tramwajowej w Grudziądzu. Za pierwszym razem postępowanie unieważniono, bo oferty znacznie przekroczyły możliwości budżetu miasta.
Droga modernizacja tramwajowego torowiska
W drugim przetargu miasto zdecydowało się ograniczyć zakres prac, by nie przekroczyć przeznaczonej na całe przedsięwzięcie kwoty około 42 mln zł. Jak poinformował Robert Malinowski, prezydent Grudziądza, najtańsza oferta opiewa jednak na nieco ponad 50 mln zł, natomiast najdroższa wynosi prawie 66 mln zł.

"Rozpoczęła się weryfikacja wszystkich dokumentów. Po zakończeniu tej procedury będziemy w stanie powiedzieć, które przedsiębiorstwo złożyło najkorzystniejszą ofertę, a następnie przeanalizujemy budżet i dopiero wówczas będę mógł podjąć ostateczną decyzję dotyczącą realizacji projektu" - zaznaczył prezydent Malinowski.

Poprzedni przetarg został unieważniony, ponieważ oferty złożone przez potencjalnych wykonawców o ponad 20 mln zł przekraczały kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie miasta. W porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który jest instytucją nadzorującą projekt, władze Grudziądza zmodyfikowały specyfikację istotnych warunków zamówienia.

Bez zmian pozostawiono główny zakres inwestycji, a zrezygnowano z dodatkowych elementów, które zostały ujęte w dokumentacji projektowej. W pierwszym przetargu najtańsza złożona oferta opiewała na ok. 66 mln zł.

"Centrum Sterowania Ruchem nie powstanie na Al. 23 Stycznia, jak pierwotnie zakładano, a przy zajezdni tramwajowej na ul. Dworcowej. Poza tym w ramach modernizacji sieci tramwajowej nie zostanie wykonana rewitalizacja Parku 900-lecia" - dodał prezydent.

W ramach projektu powstaną m.in. torowiska tramwajowe wraz z odwodnieniem, sieć trakcyjna, system sterowania i ogrzewania zwrotnic, a także zostaną przebudowane jezdnie, chodniki i oświetlenie oraz ścieżki rowerowe wraz z odwodnieniem. Zaplanowano również budowę systemu informacji pasażerskiej i wyposażenie budynku Centrali Nadzoru Ruchu.

Roboty mają rozpocząć się od wykonania pętli Tarpno. Do prac na kolejnych odcinkach wykonawca będzie mógł przystąpić po uruchomieniu komunikacji tramwajowej na pierwszym odcinku.

Równolegle z robotami drogowo-torowymi wykonawca będzie realizował prace budowlane związane z przygotowaniem budynku ekspedycji. Zwycięzca przetargu zobowiązany będzie również do wykonania badań archeologicznych, wyprzedzających inwestycję.

Badaniami archeologów objęte zostaną relikty tzw. Bramy Łasińskiej, które zostały częściowo odsłonięte i udokumentowane w trakcie prac związanych z remontem gazociągu w 2010 r. Stan zachowania i lokalizacja reliktów wymagają kompleksowego ich przebadania i zadokumentowania, jako jednego z najważniejszych reliktów architektury średniowiecznego Grudziądza.

Inwestycja będzie w połowie współfinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Wykonawca będzie musiał uporać się z całym zadaniem w ciągu dwóch lat.

Czytaj też:Droga benzyna napędza ruch w komunikacji publicznej

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.