PARTNER PORTALU
  • BGK

Drogi: wiadomo kto zbuduje S17 z Lublina do Warszawy

  • pap/pt    5 września 2015 - 08:55
Drogi: wiadomo kto zbuduje S17 z Lublina do Warszawy
Rozstrzygnięte zostały przetargi na budowę ok. 60 km drogi S17 Lublin-Warszawa

Rozstrzygnięte zostały  przetargi na budowę ok. 60 km drogi S17 Lublin-Warszawa. Budowa będzie kosztowała ok. 1,5 mld zł.




Wyłoniono już wykonawców budowy blisko 60 km drogi ekspresowej S-17 prowadzącej z Lublina do Warszawy - poinformował lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Budowa tych odcinków będzie kosztowała ok. 1,5 mld zł.

GDDKiA rozstrzygnęła przetargi na budowę i zaprojektowanie czterech odcinków trasy S17 o łącznej długości ok. 58,6 km - od Kurowa do obwodnicy Garwolina.

"Podpisanie umów z wykonawcami będzie możliwe m.in. po przeprowadzeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej" - poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.

Jak dodał, pierwsze umowy z wykonawcami mogą być podpisane na przełomie września i października.

Budowa drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj", co oznacza, iż wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej i wybudować trasę. Przed oddaniem drogi do ruchu ma opracować dokumentację i uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia z betonu

Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu tego nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to pierwsze odcinki drogi byłyby gotowe w 2019 r.

Przetarg na budowę odcinka o długości 13,2 km pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Skrudki (na terenie woj. lubelskiego) wygrała firma Mota Engil Central Europe. Na całym odcinku droga przebiegać będzie po zachodniej stronie obecnej drogi krajowej nr 17. Obecna jezdnia drogi krajowej - po powstaniu nowej drogi - stanie się drogą lokalną. Wybudowanie tego odcinka trasy wyceniono na ok. 270,8 mln zł.

Kolejny odcinek - od węzła Skrudki do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego - o długości ok. 20,2 km ma wybudować firma Bilfinger Infrastructure, której oferta okazała się najkorzystniejsza w przetargu. Koszt budowy tego odcinka wyceniono na ok. 608,8 mln zł.

Budowa podzielona na odcinki

Od granicy województw trasa będzie poprowadzona zupełnie nowym śladem, po wschodniej stronie Ryk, a za miejscowością Moszczanka - w korytarzu obecnej drogi krajowej nr 17, po jej zachodniej stronie.

Najkorzystniejsze oferty na pozostałe dwa odcinki na ternie woj. mazowieckiego - od granicy województw do obwodnicy Gończyc (ok. 13 km) i od końca obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (ok. 12,2 km) - złożyła firma Budimex.

Realizację pierwszego z nich wyceniono na ok. 313, 6 mln zł., a drugiego - na 288,5 mln zł. Dostosowanie istniejącej tutaj drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej będzie wymagało na części odcinków dobudowania drugiej jezdni do już istniejącej, a w pozostałych miejscach wytyczenia dwujezdniowej drogi po nowym śladzie.

Lubelski oddział GDDKiA prowadzi też postępowania przetargowe na trzy odcinki drogi S-17 o łącznej długości 37,2 km - od obwodnicy Garwolina, poprzez o obwodnicę Kołbieli, aż do węzła Lubelska (węzeł ten ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy; przetarg na jego budowę stołeczny odział GDDKiA ogłosił w czerwcu).

"Gdy chodzi o pozostałe trzy odcinki S-17, zaprosiliśmy już wyłonionych w pierwszym etapie przetargu wykonawców do złożenia ofert cenowych" - dodał Nalewajko.

W październiku 2014 r. oddano do użytku 10-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S-17, stanowiący fragment obwodnicy Lublina. Był to ostatni odcinek z budowanych od 2011 r. 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie).

Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.