Drogowa rewolucja rozpoczyna się w Łodzi

Od poniedziałku kierowców jadących tranzytem przez Łódź drogą krajową nr 1 z północy na południe czekają utrudnienia. Ma to związek z budową Trasy Górnej i rozpoczęciem prac na skrzyżowaniu ul. Pabianickiej i al. Jana Pawła II.
Drogowa rewolucja rozpoczyna się w Łodzi

W związku z rozpoczęciem prac na tym skrzyżowaniu nastąpią zmiany w organizacji ruchu. Zlikwidowane zostaną lewoskręty w obu kierunkach - z al. Jana Pawła II w stronę Ronda Lotników Lwowskich, a dla jadących od północy - z ul. Pabianickiej w al. Jana Pawła II. Ruch na wprost ulicą Pabianicką będzie prowadzony jedną nitką.

Jak informuje Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi, konieczność ominięcia tego skrzyżowania będzie dotyczyła głównie pojazdów jadących tranzytem z północy na południe krajową "jedynką". Dla podróżujących do tej pory al. Włókniarzy i JanaPawła II w kierunku ul. Rzgowskiej drogowcy proponują kilka wariantów objazdów.

Jeden z nich prowadzić będzie z al. Włókniarzy, aleją Mickiewicza, ul. Żeromskiego, al. Politechniki do Ronda Lotników Lwowskich, a następnie do ul. Rzgowskiej i drogi krajowej nr 1 w kierunku Katowic. Inna proponowana trasa to dojazd do ul. Obywatelskiej, następnie al. Politechniki do ronda i dalej do "jedynki".

Podróżujący od strony Pabianic będą mogli pojechać ulicami: Chocianowicką, Sanitariuszek i Maratońską do al. Włókniarzy. Natomiast jadąc ul. Pabianicką będą musieli dojechać do ronda, a następnie zawrócić do al. Jana Pawła II lub skręcić w al. Politechniki.

Nie zmienią się trasy linii tramwajowych i autobusowych na ul. Pabianickiej. Zmianie ulegnie tylko trasa autobusów linii 52 w kierunku pętli Kurczaki.

Prace w tym miejscu mają potrwać pół roku. O wszystkich zmianach w ruchu informować mają znaki; informacje można znaleźć też na stronie www.zdit.uml.lodz.pl

Trasa Górna to obecnie najważniejsza inwestycja drogowa w Łodzi, która ma wyprowadzić większość ruchu tranzytowego z południowej części miasta. Licząca ponad 4 km trasa połączy al. Jana Pawła II z ul. Rzgowską, tworząc nowy odcinek krajowej "jedynki". W ramach inwestycji powstaną też dwu- i trzypoziomowe skrzyżowania. Całkowity koszt inwestycji ma przekroczyć 425 mln zł; mniej więcej połowa środków pochodzi z funduszy unijnych. Trasa ma być gotowa na wiosnę przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.