PARTNER PORTALU
  • BGK

Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni

  • JS    3 kwietnia 2018 - 21:23
Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni
Spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę przysparza wielu problemów drogowcom (fot. UM Szczecin)

Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni. Prognozowane są coraz wyższe temperatury więc dziury, które powstały zimą będą usuwane przy pomocy rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej. W awaryjnych sytuacjach nadal stosowana będzie metoda "na zimno".




Spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę przysparza wielu problemów drogowcom. Nawierzchnie asfaltowe poprzez ich użytkowanie ulegają tak zwanemu "zmęczeniu powierzchni drogowej". To powoduje mikropęknięcia. Zgromadzona w nich zimą woda zwiększa swoją objętość, a gdy przychodzi ocieplenie woda powraca do stanu ciekłego, pozostawiając za sobą znacznie większe pęknięcia w drogach. Im większe pęknięcie w drodze, tym większa podatność na uszkodzenia.  

Uzupełnianie ubytków w drogach asfaltowych odbywa się dwiema metodami: „na ciepło”, czyli używa się gorącej, rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej i „na zimno” poprzez użycie zimnej MMA (popularnie określanej mianem asfaltu). W okresie letnim używa się głównie pierwszej metody, a w okresie zimowym drugiej. Jest ona stosowana przy dziurach wymagających szybkiej interwencji. Ze względu na to, że nie jest to metoda długoterminowa stosuje się ją tylko w sytuacjach awaryjnych.

Prace na ulicach Szczecina prowadzone są cały czas. Wykonawca każdego dnia wysyła swoje brygady do usuwania dziur, a niebawem rozpoczną się także prace związane z wymianą nawierzchni. 

W najbliższych dniach podpisana zostanie z firmą Strabag sp. z o. o.  umowa na "Roboty w zakresie bieżącego utrzymania dróg na terenie miasta Szczecin w zakresie robót nawierzchniowych w latach 2018-2020" na kwotę 24 mln 400 tys zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Zawada, 2018-04-04 09:22:41

    Tyle lat złych doświadczeń, a my wciąż popełniamy te same błędy. Co to za naprawa drogi - łatanie? Przecież za parę miesięcy potrzebna będzie kolejna łata a potem łata do tej pierwszej łaty. Nie lepiej odrazu położyć solidną betonówkę i mieć z głowy na lata? I mocniejszy materiał i niższe koszty eks...ploatacji.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.