PARTNER PORTALU
  • BGK

Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni

  • JS    3 kwietnia 2018 - 21:23
Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni
Spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę przysparza wielu problemów drogowcom (fot. UM Szczecin)

Drogowcy w Szczecinie zmieniają technikę łatania ubytków w jezdni. Prognozowane są coraz wyższe temperatury więc dziury, które powstały zimą będą usuwane przy pomocy rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej. W awaryjnych sytuacjach nadal stosowana będzie metoda "na zimno".




Spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę przysparza wielu problemów drogowcom. Nawierzchnie asfaltowe poprzez ich użytkowanie ulegają tak zwanemu "zmęczeniu powierzchni drogowej". To powoduje mikropęknięcia. Zgromadzona w nich zimą woda zwiększa swoją objętość, a gdy przychodzi ocieplenie woda powraca do stanu ciekłego, pozostawiając za sobą znacznie większe pęknięcia w drogach. Im większe pęknięcie w drodze, tym większa podatność na uszkodzenia.  

Uzupełnianie ubytków w drogach asfaltowych odbywa się dwiema metodami: „na ciepło”, czyli używa się gorącej, rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej i „na zimno” poprzez użycie zimnej MMA (popularnie określanej mianem asfaltu). W okresie letnim używa się głównie pierwszej metody, a w okresie zimowym drugiej. Jest ona stosowana przy dziurach wymagających szybkiej interwencji. Ze względu na to, że nie jest to metoda długoterminowa stosuje się ją tylko w sytuacjach awaryjnych.

Prace na ulicach Szczecina prowadzone są cały czas. Wykonawca każdego dnia wysyła swoje brygady do usuwania dziur, a niebawem rozpoczną się także prace związane z wymianą nawierzchni. 

W najbliższych dniach podpisana zostanie z firmą Strabag sp. z o. o.  umowa na "Roboty w zakresie bieżącego utrzymania dróg na terenie miasta Szczecin w zakresie robót nawierzchniowych w latach 2018-2020" na kwotę 24 mln 400 tys zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Zawada, 2018-04-04 09:22:41

    Tyle lat złych doświadczeń, a my wciąż popełniamy te same błędy. Co to za naprawa drogi - łatanie? Przecież za parę miesięcy potrzebna będzie kolejna łata a potem łata do tej pierwszej łaty. Nie lepiej odrazu położyć solidną betonówkę i mieć z głowy na lata? I mocniejszy materiał i niższe koszty eks...ploatacji.  rozwiń