Druga tarcza już drąży II linię metra

W środę na budowie drugiej linii metra umieszczono w szybie startowym przy Rondzie Daszyńskiego drugą tarczę drążącą o nazwie Maria. Pierwsza tarcza - "Anna" - została zainstalowana w zeszłym tygodniu.
Druga tarcza już drąży II linię metra

- W środę po południu do pierwszej tarczy drążącej, o nazwie Anna, dołączyła druga maszyna o imieniu Maria (...), proces umieszczania tarczy TBM EPB zakończył się sukcesem - poinformował na stronie internetowej wykonawca, AGP Metro Polska.

Czytaj też: Tarcza „Anna” już drąży pod ziemią

Jak podał wykonawca, w ciągu ok. 40 dni głowice tarcz mają zostać połączone z 85-metrowym zapleczem technicznym.

Pierwsza tarcza "Anna", która ma wydrążyć południowy tunel centralnego odcinka II linii metra oraz łącznik tunelowy z I linią, według przewidywań wykonawcy ma "wyruszyć" z Ronda Daszyńskiego w maju. Na czerwiec planowany jest start "Marii", która wykona tunel północny od Ronda Daszyńskiego aż do Powiśla.

Kolejne dwie tarcze TBM mają być opuszczone pod ziemię latem. Wystartują one z Powiśla w kierunku praskim i wydrążą tunel pod Wisłą. Tarcze, które będą wykorzystane do budowy II linii metra, drążą i jednocześnie "budują" tunel z prędkością ok. 10-12 m na dobę. Będą pracować siedem dni w tygodniu, przez całą dobę. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian.

Pierwsza tarcza została nazwana "Marią" na cześć urodzonej w Warszawie noblistki Marii Skłodowskiej-Curie, druga z tarcz - "Anna" - na cześć księżnej Anny Mazowieckiej. Tunel południowy między stacją Powiśle a stacją Dworzec Wileński wydrąży trzecia tarcza - "Wisła". Czwarta tarcza jeszcze nie dojechała do Warszawy, nie nadano jej imienia.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł, zakończenie prac planowane jest na październik 2013 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.