PARTNER PORTALU
  • BGK

Dworzec Piła Główna odzyskał blask

  • AW    23 października 2015 - 15:03
Dworzec Piła Główna odzyskał blask
Wszystkie prace były prowadzone we współpracy z konserwatorem zabytków (fot.PKP SA)

Zakończyła się przebudowa zabytkowego dworca Piła Główna. Miejsce jest już dostępne dla podróżnych, ale nie tylko. Swoją siedzibę znalazła tam straż miejska.




Dworzec Piła Główna przeszedł kompleksową modernizację. Do dyspozycji pasażerów jest już poczekalnia, dwie kasy biletowe i biletomat. Na terenie dworca działa również kiosk.

Część powierzchni budynku została wynajęta przez miasto na siedzibę Straży Miejskiej, kawiarnię, restaurację i pomieszczenia miejskie pod działalność non profit.

Dworzec jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z myślą o podróżnych o ograniczonej mobilności zamontowano dwie windy - jedna prowadzi z tunelu do budynku, druga łączy wszystkie kondygnacje budynku. Pojawiły się również ścieżki kierunkowe dla osób niedowidzących i niewidomych, okienko z obniżonym blatem i dostosowana toaleta.

To kolejna inwestycja zrealizowana przez PKP w woj. wielkopolskim

- Modernizacja dworca prowadzona była w ramach największego programu inwestycyjnego realizowanego na kolei od lat. Tylko w tym roku zamierzamy zakończyć kolejnych 25 inwestycji, których łączny koszt wyniesie ok. 337 mln zł netto – mówi Grzegorz Tomaszewski, dyrektor zarządzający ds. Nieruchomości w PKP S.A. – Piła Główna to już drugi, nowoczesny obiekt, który w tym roku udostępniamy podróżnym w Wielkopolsce. Od marca pasażerowie korzystają także ze zmodernizowanego dworca w Rawiczu. Do końca roku planowane jest również otwarcie dworca w Kaliszu - dodaje.

Zakres przeprowadzonych prac objął m.in. wymianę posadzek i tynków, malowanie, montaż nowych instalacji, wymianę pokrycia dachu wraz z konstrukcją oraz wykonanie nowych stropów.

Zmienił się również teren wokół dworca, zamontowano małą architekturę – kosze i ławki oraz stworzono parking dla samochodów na 70 miejsc. Ze względu na zabytkowy charakter dworca wszystkie prace były prowadzone we współpracy z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków.

Koszt inwestycji wyniósł 18,5 mln zł netto. Projekt został sfinansowany ze środków własnych PKP S.A. oraz środków budżetu państwa.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.