Dworzec Piła Główna odzyskał blask

Zakończyła się przebudowa zabytkowego dworca Piła Główna. Miejsce jest już dostępne dla podróżnych, ale nie tylko. Swoją siedzibę znalazła tam straż miejska.
Dworzec Piła Główna odzyskał blask
Wszystkie prace były prowadzone we współpracy z konserwatorem zabytków (fot.PKP SA)

Dworzec Piła Główna przeszedł kompleksową modernizację. Do dyspozycji pasażerów jest już poczekalnia, dwie kasy biletowe i biletomat. Na terenie dworca działa również kiosk.

Część powierzchni budynku została wynajęta przez miasto na siedzibę Straży Miejskiej, kawiarnię, restaurację i pomieszczenia miejskie pod działalność non profit.

Dworzec jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z myślą o podróżnych o ograniczonej mobilności zamontowano dwie windy - jedna prowadzi z tunelu do budynku, druga łączy wszystkie kondygnacje budynku. Pojawiły się również ścieżki kierunkowe dla osób niedowidzących i niewidomych, okienko z obniżonym blatem i dostosowana toaleta.

To kolejna inwestycja zrealizowana przez PKP w woj. wielkopolskim

- Modernizacja dworca prowadzona była w ramach największego programu inwestycyjnego realizowanego na kolei od lat. Tylko w tym roku zamierzamy zakończyć kolejnych 25 inwestycji, których łączny koszt wyniesie ok. 337 mln zł netto – mówi Grzegorz Tomaszewski, dyrektor zarządzający ds. Nieruchomości w PKP S.A. – Piła Główna to już drugi, nowoczesny obiekt, który w tym roku udostępniamy podróżnym w Wielkopolsce. Od marca pasażerowie korzystają także ze zmodernizowanego dworca w Rawiczu. Do końca roku planowane jest również otwarcie dworca w Kaliszu - dodaje.

Zakres przeprowadzonych prac objął m.in. wymianę posadzek i tynków, malowanie, montaż nowych instalacji, wymianę pokrycia dachu wraz z konstrukcją oraz wykonanie nowych stropów.

Zmienił się również teren wokół dworca, zamontowano małą architekturę – kosze i ławki oraz stworzono parking dla samochodów na 70 miejsc. Ze względu na zabytkowy charakter dworca wszystkie prace były prowadzone we współpracy z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków.

Koszt inwestycji wyniósł 18,5 mln zł netto. Projekt został sfinansowany ze środków własnych PKP S.A. oraz środków budżetu państwa.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE