Dworzec w Kluczborku gotowy

Po trwającej półtora roku gruntownej przebudowie, na którą złożyły się remont i renowacja budynku głównego oraz zagospodarowanie placu przed nim, otwarto w czwartek dworzec kolejowy w Kluczborku. Inwestycję przeprowadzono kosztem 4 mln zł - poinformowała PKP SA.
Dworzec w Kluczborku gotowy

W ramach remontu m.in. wyczyszczono i odrestaurowano elewację pochodzącego z końca XIX wieku dworca. Renowacji poddano malowidła z symbolami kolejowymi nad łukami okien, a nad wejściami odtworzono - na wzór historycznych - daszki. "Na elewację od strony parkingu powrócił też nawiązujący do historycznego zegar, który stylem zbliżony jest do tego z czasów budowy dworca" - wyliczył rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu Bartłomiej Sarna.

Dostosowano też wnętrza budynku do współczesnych standardów - wymieniono poszycie dachowe, wszystkie instalacje, stolarkę okienną i drzwiową - oprócz zabytkowych drzwi głównych, które zostały poddane renowacji. Odrestaurowano hol pełniący funkcję poczekalni, pomieszczenia kas biletowych, odtworzono posadzkę i okładziny ścian. Pojawiło się też nowe oświetlenie i system informacji dla podróżnych - głosowej oraz takiej w postaci elektronicznych tablic z piktogramami. Zainstalowano również monitoring, a nad wejściami kurtyny powietrzne.

Na placu przed dworcem wymieniono nawierzchnię, zamontowano stojaki na rowery i utworzono 44 miejsca parkingowe. Dwa z nich tuż przy wejściu do budynku przeznaczone zostały dla osób niepełnosprawnych.

"Przebudowa dworca w Kluczborku była finansowana ze środków własnych PKP S.A. oraz z pieniędzy budżetowych. Inwestycja kosztowała 3,9 mln złotych" - podał Sarna, podkreślając, że dzięki niej dworzec odzyskał swój historyczny blask i stał się miejscem przyjaznym dla podróżnych.

Burmistrz Kluczborka Jarosław Kielar dodał, że po remoncie miejsce zyskało pod względem estetycznym i funkcjonalnym. "Nim prace ruszyły dworzec odbiegał od wszelkich wymogów. Mam też nadzieję, że dzięki tej inwestycji oraz trwającemu remontowi torów biegnących w stroną Lublińca uda się za jakiś czas zwiększyć liczbę połączeń z różnymi miejscami w Polsce" - ocenił.

Od roku PKP remontuje też dworzec główny w Opolu. W ramach inwestycji wartej 14 mln zł przechodzi on gruntowną renowację m.in. elewacji budynku, zabytkowej drewnianej stolarki kas i posadzki. Zmienić się ma też plac przed dworcem. Koniec remontu zaplanowano na koniec pierwszego kwartału 2014 roku.

Sarna dodał też, że jeszcze w grudniu powinien być ogłoszony przetarg na kolejną dużą inwestycję na Opolszczyźnie planowaną na przyszły rok - kompleksową przebudowę dworca w Kędzierzynie-Koźlu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.