Dworzec w Piotrkowie Trybunalskim jak nowy

Ponad 17,6 mln zł kosztował remont dworca kolejowego w Piotrkowie Trybunalskim, który w czwartek oficjalnie oddano do użytku.
Dworzec w Piotrkowie Trybunalskim jak nowy

Budynki historycznego dworca zostały wyremontowane we współpracy z konserwatorem zabytków. Jak poinformował rzecznik prasowy Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, zabytkowy budynek dworca utrzymał swój historyczny charakter, ale stał się zarazem bardziej nowoczesny i funkcjonalny. Elewacja głównego budynku została gruntownie odnowiona, wyremontowano też dach.

Oprócz kas biletowych (docelowo dwóch), mają się tu znaleźć także punkty usługowo – handlowe i pomieszczenia biurowe. Dworzec został przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się. Jest też wyposażony w nowym system informacji dla podróżnych.  Nową aranżację zyskał plac przed dworcem. Powstał tam m.in. mini plac zabaw dla dzieci; ustawiono też fontannę.

Remont objął także trzy pozostałe dworcowe budynki. Ich powierzchnie zostaną wynajęte dla celów komercyjnych. W jednym z budynków powstanie np. restauracja. Główny budynek dworca w Piotrkowie Tryb. został wybudowany w 1846 roku, a w kolejnych latach był przebudowywany. W 1914 r. doszło do pożaru dworca, a po odbudowie, którą przeprowadzono w latach 1915–1922, budynek uzyskał aktualny kształt.

Remont dworca rozpoczął się w listopadzie 2010 roku. Kosztował ponad 17,6 mln zł i sfinansowany został ze środków budżetu państwa oraz własnych PKP. Wszystkie cztery budynki były remontowane we współpracy z konserwatorem zabytków.

Piotrkowski dworzec to nie jedyny obiekt wyremontowany przez PKP w regionie łódzkim. Wcześniej odnowione zostały także dworce: w Kutnie, Pabianicach, Zgierzu, Radomsku oraz dworzec Łódź-Widzew.

W Łodzi trwa budowa centrum komunikacyjnego, którego elementem będzie nowy, podziemny dworzec Łódź Fabryczna. Trzypoziomowy budynek nowego dworca będzie główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym – oprócz peronów kolejowych – znajdą się również m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, a także parkingi dla pojazdów osobowych.

Jest to wspólna inwestycja PKP PLK, PKP  i miasta Łódź. Otwarcie dworca i węzła multimodalnego zaplanowano na 2015 r. Inwestycja jest współfinansowana przez UE, a jej koszt przekracza 1,75 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE