PARTNER PORTALU
  • BGK

Eksperci: bez trasy S7 mieszkańcy przedmieść stolicy utkną w korkach

  • PAP    11 lutego 2014 - 17:47
Eksperci: bez trasy S7 mieszkańcy przedmieść stolicy utkną w korkach

Bez wylotówki S7 z Warszawy w stronę Lesznowoli mieszkańcy okolicznych miejscowości będą spędzali godziny w korkach do stolicy, a jej południowym przedmieściom grozi stagnacja gospodarcza - przekonują eksperci z ZDG TOR. Chodzi o brakujące 6 km trasy.




Chodzi o budowę odcinka wylotu drogi ekspresowej S7 od południowej obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, gdzie byłaby połączona z planowaną drogą wojewódzką nr 721. Droga ta byłaby równoległa do ulicy Puławskiej i mogłaby przejąć od niej część ruchu. Jak wynika z analizy wykonanej przez ZDG TOR, otwarcie trasy S8 między węzłami Salomea i Wolica oraz ursynowskiej części południowej obwodnicy Warszawy nie uwolni Puławskiej od korków. Może to zrobić dopiero wylotówka S7 w kierunku Lesznowoli.

Jak poinformował na wtorkowej konferencji prasowej ekspert ds. prognozowania ruchu Andrzej Brzeziński, Puławską w ciągu doby przejeżdża około 100 tysięcy samochodów, co czyni ją jedną z najbardziej obciążonych tras w stolicy. Z prognoz wynika, że jeżeli wylotówka S7 nie powstanie, to za pięć lat ruch może być mniejszy o zaledwie kilka procent. Tymczasem - jak wywodził Brzeziński - gdyby brakujący fragment S7 powstał, to wziąłby na siebie część ruchu z Puławskiej. Wówczas Puławską jeździłoby w 2019 r. 67 tys. samochodów w ciągu doby, a wylotówką - około 72 tysięcy.

Przedstawiciel Inicjatywy Tak dla S7 Dariusz Brzostek zwracał podczas konferencji uwagę, że zakorkowana Puławska to nie tylko problem dla tranzytu przez Warszawę, ale także gehenna tysięcy mieszkańców Piaseczna, Lesznowoli i innych miejscowości, którzy dojeżdżają codziennie do Warszawy do pracy i szkoły.

"Każdego dnia stoimy po dwie godziny w korkach; na sam kilkusetmetrowy wyjazd z Józefosławia potrzeba nieraz nawet pół godziny" - mówił. "A wystarczyłoby tylko sześć kilometrów drogi, żeby rozwiązać ten piaseczyński kocioł"
- dodał.

Kierownik referatu przygotowania i realizacji inwestycji w Urzędzie Gminy Lesznowola Andrzej Olbrysz wskazywał, że bez rozwiązania problemów komunikacyjnych południowym przedmieściom stolicy grozi stagnacja gospodarcza. "Nie znajdziemy nowych inwestorów, nowych firm, które chciałyby tu działać" - zaznaczył.

Członek zarządu ZDG TOR Adrian Furgalski przypominał, że budowa tego odcinka trasy S7 została odłożona w czasie, by dokończyć budowę południowej obwodnicy Warszawy. Jednak - jego zdaniem - decyzja ta spowoduje utratę korzyści w wymiarze zarówno ekonomicznym, jak i społecznym.

"Decydujemy się na budowę dróg, którymi nikt nie jeździ, jak choćby odcinka S22 Elbląg - Grzechotki, z którego w części przy granicy korzysta około trzystu samochodów na dobę, a rezygnujemy z dróg, które naprawdę są potrzebne" - wskazał.

Dodał, że wybudowanie sześciu kilometrów wylotówki S7 kosztowałoby około 350 mln zł. Jego zdaniem rząd byłby w stanie takie pieniądze znaleźć, zwłaszcza że według wyliczeń ZDG TOR koszt budowy zwróciłby się w ciągu 6-7 lat.

Teraz ZDG TOR będzie przekonywać do tego pomysłu ministerstwo infrastruktury i Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.