Ekspresówką z Warszawy do Krakowa najpóźniej w 2020 r.

Na przełomie 2019 i 2020 r. powinien być gotowy blisko 30-kilometrowy odcinek trasy S7, łączący Warszawę z Grójcem.

Ekspresówką z Warszawy do Krakowa najpóźniej w 2020 r.
Budowa trasy S7 z Warszawy do Grójca została podzielona na trzy odcinki. Fot. GDDKiA

Ułatwi to wyjazd ze stolicy na południe Polski. Do 2020 r. ekspresówka ma być już na całej trasie Warszawa-Kraków.

Budowa trasy S7 z Warszawy do Grójca została podzielona na trzy odcinki. Pierwszy, o długości ok. 6,6 km, od węzła Warszawa – Lotnisko, gdzie znajduje się skrzyżowanie z południową obwodnicą Warszawy, do Lesznowoli; drugi o długości ok. 14,8 km – z Lesznowoli do Tarczyna i trzeci o długości ok. 7,8 km – z Tarczyna do obwodnicy Grójca.

W ramach rozpisanego przetargu wyłonionych ma być trzech wykonawców. Jak powiedział rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki, dwa lata temu GDDKiA wprowadziła praktykę dzielenia zadań inwestycyjnych na kilkukilometrowe odcinki realizacyjne.

- Przygotowanie krótkich odcinków zdecydowanie wpływa na zwiększenie konkurencyjności poprzez możliwość udziału większej liczby mniejszych firm. Długość odcinków została tak zaplanowana, aby w sytuacji ewentualnych opóźnień realizacyjnych na jednym z odcinków, pozostałe mogły funkcjonować w powiązaniu z istniejącym układem komunikacyjnym – dodał Krynicki.

Przetarg na budowę trasy z Warszawy do Grójca jest dwustopniowy. W pierwszym etapie – do 26 października – wykonawcy będą składali wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Po sprawdzeniu potencjalnych oferentów, wyznaczona zostanie lista zatwierdzonych podmiotów, do których zostanie skierowane zaproszenie do składania właściwych ofert. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy wykonawcy mają mieć 37 miesięcy na realizację inwestycji.

Według Krynickiego jeśli wszystkie planowane na najbliższe kilka lat inwestycje na drodze S-7 będą przebiegać zgodnie z harmonogramem, to w 2020 r. na całej długości trasy Warszawa – Kraków będzie ekspresówka.

W drugiej połowie września otworzono połączenie krajowej „siódemki” z ekspresową obwodnicą Warszawy. Dzięki niemu kierowcy mogą omijać zakorkowany Raszyn i Janki oraz wjechać bezkolizyjnie na południową obwodnicę Warszawy.

Przed końcem 2018 r. ma być wybudowana zachodnia obwodnica Radomia. Koszt budowy 25-kilometrowego odcinka to 729,4 mln zł.

Obecnie budowany jest także liczący około 22 km odcinek trasy S7 od obwodnicy Radomia do granicy województw: mazowieckiego i świętokrzyskiego. Nową ekspresówką na tym odcinku kierowcy mają pojechać w 2017 roku.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE