Gdańsk: Budowa kładki nad Motławą ruszy lada dzień

• Będzie miała 70,5 metra długości oraz od 6,76 do 10,56 metra szerokości.
• Skomunikuje wyspę Ołowiankę z Głównym Miastem, ma także ożywić okolice ul. Grodzkiej.
• Mowa o zwodzonej kładce pieszej nad Motławą, której budowa rozpocznie się 11 lipca.
Gdańsk: Budowa kładki nad Motławą ruszy lada dzień
Wizualizacja kładki, którą wiosną 2017 r. każdy będzie mógł przespacerować się po zwodzonej promenadzie w Gdańsku (Fot. DRMG)

Jak podaje gdański magistrat, prace rozpoczną się od strony Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance, przy budynku klubu sportowego.

W pierwszym etapie robotnicy będą przeprowadzać palowanie. Spacerowicze zobaczą na rzece robocze jednostki pływające, w tym barki obsługujące budowę. Prace od strony wyspy powinny zakończyć się w sierpniu. Kolejne roboty będą prowadzone od strony ul. Wartkiej.

- Pale będą wkręcane, by nie powodować żadnych drgań. W międzyczasie wykonane zostaną także tzw. kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki – tłumaczy Edward Piechnik, kierownik budowy.

Kładka osadzona będzie na czterech podporach. Pierwsza powstanie właśnie od strony wyspy Ołowianka. We wrześniu br. wykonawca planuje rozpocząć prace przy nabrzeżu na wysokości ul. Wartkiej. Po wykonaniu podpór kładki montowane będą elementy jej konstrukcji, które na plac budowy trafią prawdopodobnie drogą wodną, na pontonach.

Prowadzone prace nie wywołają utrudnień dla mieszkańców czy turystów poruszających się wzdłuż nabrzeża.

- Tym bardziej, że większy zakres robót planowany jest dopiero po wakacjach. Prace będą prowadzone głównie na wodzie – podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Niewykluczone, że pojawią się okresowe ograniczenia, kiedy na miejscu pracować będzie urządzenie palownicze wykonujące elementy konstrukcyjne.

Inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r. Kładka prowadząca z Głównego Miasta na wyspę będzie zwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie podnoszona według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

Powstający obiekt zapewnić ma szybszą komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii, Centralnego Muzeum Morskiego oraz Muzeum II Wojny Światowej.

Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia. Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.