Gdańsk: Most Siennicki otwarty dla ruchu

Ruch samochodowy po roku przerwy wraca na most Siennicki w Gdańsku.

Gdańsk: Most Siennicki otwarty dla ruchu
65,6 mln zł pochłonęła modernizacja linii tramwajowej na ulicy Siennickiej i mostu Siennickiego w Gdańsku. Fot. Mat. prasowe

Most został odnowiony, wzmocniono m.in. jego konstrukcję i wymieniono bardzo zniszczoną nawierzchnię.

Prace przy moście były częścią większej inwestycji – przebudowy linii tramwajowej łączącej Śródmieście z Przeróbką.

Przedsięwzięcie to warte było w sumie 65,6 mln zł i finansowane było w części z funduszy unijnych. Realizacja projektu rozpoczęła się w lipcu ubiegłego roku i większość robót już wykonano. Całość prac zakończy się z końcem września.

Oprócz remontu mostu Siennickiego, w ramach projektu zmodernizowano dwutorową linię tramwajową o długości 4,4 km biegnącą ulicami Siennicką i Lenartowicza, a także pętlę Przeróbka.

Przedsięwzięcie obejmowało też przebudowę fragmentów ulic Siennickiej i Lenartowicza wraz z przejściami dla pieszych, chodnikami, drogami rowerowymi, zatokami autobusowymi przystankami tramwajowymi oraz budową wspólnego pasa dla autobusów i tramwajów.

Przebudowano też sieć trakcyjną i oświetlenie oraz sygnalizację świetlną, a miejscami także sieć wodociągową i kanalizację sanitarną. Na niektórych odcinkach konieczna była także budowa kanalizacji deszczowej. Prace obejmowały też remont podziemnego przejścia na przystanku tramwajowym Brama Żuławska oraz remont wiaduktu drogowego przy ul. Siennickiej.

Część przystanków tramwajowych na zmodernizowanej trasie została zbudowana na wzór wiedeński. Rozwiązania takie stosuje się w miejscach, w których linia tramwajowa biegnie środkiem jezdni na tyle wąskiej, że nie sposób zbudować wysepek przystankowych: piesi, aby wsiąść do tramwajów, muszą przechodzić przez jezdnię. By im to ułatwić, jezdnia jest w danym miejscu podwyższona do poziomu chodnika.

W części zmodernizowanych w ramach projektu ulic wprowadzono strefę tzw. uspokojonego ruchu, ograniczając prędkość aut do 30 km/h. W ulicach tych nie wyznaczono przejść dla pieszych: będą mogli oni przekraczać ją w dowolnym miejscu, po upewnieniu się, że można to zrobić bezpiecznie. W miejscach, gdzie dotąd piesi najczęściej przechodzili przez drogę, obniżono krawężniki.

Zlokalizowany nad Martwą Wisłą most Siennicki jest – obok mostu wantowego – jedyną drogą, jaką mieszkańcy gdańskich dzielnic Stogi i Przeróbka mogą dostać się do centrum miasta i z powrotem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE