Gdańsk, podusmowanie inwestycji z 2015 roku

Gdański urząd miasta chwali się inwestycjami zrealizowanymi lub zakończonymi w 2015 roku. O opinię poprosił też samych mieszkańców miasta.
Gdańsk, podusmowanie inwestycji z 2015 roku
Jak w minionych prawie już 365 dniach zmienił się Gdańsk? (fot. pixabay)

Rewitalizacja Dolnego Miasta, nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo, budowa trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, wyremontowane boiska i place zabaw oraz nowy terminal gdańskiego lotniska. To tylko niektóre inwestycje zrealizowane lub zakończone w Gdańsku w 2015 roku. Co o inwestycjach sądzą sami mieszkańcy?

Pomorska Kolej Metropolitalna

Najpoważniejszą na Pomorzu inwestycją ukończoną w 2015 roku była, zbudowana przez samorząd województwa, 20-kilometrowa trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Największa budowla infrastrukturalna w historii województwa pomorskiego, w którą swój wkład wniosło także miasto, połączyła Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia-Kościerzyna. PKM-ką z Wrzeszcza na lotnisko można dojechać w ciągu niecałych 25 minut. Projekt zrealizowano za 949 mln zł.

Nowoczesne lotnisko z ILS

Na lotnisko łatwo teraz dojechać i łatwo z niego… wyfrunąć. Pod koniec mijającego roku w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy otwarto dla pasażerów nowy terminal T2. Znalazła się w nim hala przylotów, rozbudowana część odlotów, powstały sale konferencyjne i punkty usługowe. Rękawy pasażerskie ułatwiają teraz przejście z terminalu do samolotu. Po rozbudowie pasażerowie odlatujący z Gdańska mają do dyspozycji cztery dodatkowe bramki. Kierowcom wybudowano parking krótkookresowy, oddano również do użytku pętlę autobusową. Całość kosztowała ok. 150 mln zł.

Nowe linie tramwajowe

Pod koniec sierpnia miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne zakończyła budowę linii tramwajowej z Siedlec na Piecki-Migowo. Nowa trasa ma ok. 4,5 km i prowadzi od pętli przy kościele Emaus, wzdłuż ul. Kartuskiej, przez ul. Nowolipie i Rakoczego, aż do przystanku PKM Gdańsk-Brętowo. Obejmuje również dodatkowe odgałęzienie dla dojeżdżających do ulic Rakoczego, Bulońskiej i Myśliwskiej. W ramach inwestycji wyremontowano chodniki i drogi rowerowe, przebudowano skrzyżowania, zatoczki i przystanki autobusowe. Budowa linii tramwajowej kosztowała 116 mln zł.

W mijającym roku przeprowadzono także modernizację czekającej na to od lat linii tramwajowej prowadzącej przez most Siennicki na Przeróbkę. Miasto zmodernizowało dwutorową linię tramwajową o długości 4,4 km, biegnącą ulicami Siennicką i Lenartowicza, a także pętlę znajdującą się w tej części miasta. Przedsięwzięcie obejmowało również przebudowę fragmentów obu ulic wraz z przejściami dla pieszych, chodnikami, drogami rowerowymi, zatokami autobusowymi i przystankami tramwajowymi. Poza tym, w ramach projektu wzmocniono konstrukcję i wymieniono nawierzchnię na moście Siennickim. Inwestycja kosztowała 65,6 mln zł.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.