PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdańsk: Wiadukt Biskupia Górka zostanie przebudowany

  • PAP/EM    16 marca 2017 - 15:12
Gdańsk: Wiadukt Biskupia Górka zostanie przebudowany
Przebudowa ma się rozpocząć w tym roku (fot. pixabay)

Przebudowa wiaduktu Biskupia Górka w śródmieściu Gdańska będzie w 85 proc. dofinansowana z UE – podał wojewoda pomorski Dariusz Drelich. Koszt inwestycji wyniesie 138,5 mln zł, z tego prawie 118 mln zł pochodzić będzie z UE.




• Na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka w śródmieściu Gdańsk otrzyma prawie 118 mln zł z funduszy unijnych, co pozwoli na sfinansowanie inwestycji w 85 procentach.

• Realnie rozpoczęcie robót planowane jest na lipiec. Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu dwóch lat.

• Obecnie wiadukt Biskupia Górka jest w złym stanie technicznym, a jego przebudowa ma decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu w mieście.

• Urząd Miasta w Gdańsku poinformował, że projekt inwestycji zakłada rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha.

Wiadukt Biskupia Górka jest jednym z kluczowych punktów układu drogowego w śródmieściu, znajduje się w ciągu Traktu św. Wojciecha i stanowi część drogi krajowej nr 91 w kierunku Łodzi.

Podczas briefingu w czwartek w Gdańsku wojewoda pomorski Dariusz Drelich poinformował, że na przebudowę wiaduktu Biskupia Górka w śródmieściu Gdańsk otrzyma prawie 118 mln zł z funduszy unijnych, co pozwoli na sfinansowanie inwestycji w 85 procentach. Koszt inwestycji, którą będzie prowadzić miasto-gmina Gdańsk oszacowano na 138,5 mln zł.

"Ministerstwo Rozwoju podjęło decyzję o zwiększeniu o 1,2 mld zł puli funduszy na konkurs w Programie Infrastruktura i Środowisko i Gdańsk będzie jednym z miast, które dzięki temu otrzyma pieniądze" - tłumaczył wojewoda.

Urząd wojewódzki wydał już zezwolenie na realizację inwestycji. Drelich podał, że jest ono rozpatrywane przez ministerstwo infrastruktury, bo odwołanie od pozwolenia złożyła spółdzielnia mieszkaniowa reprezentująca mieszkańców wieżowców sąsiadujących z terenem inwestycji.

Uczestnicząca w briefingu dyrektor wydziału infrastruktury urzędu wojewódzkiego w Gdańsku Małgorzata Cymerys oceniła, że w ciągu 1-1,5 miesiąca minister powinien wydać decyzję w tej sprawie. Powiedziała, że inwestor, miasto Gdańsk, zgłosiło już rozpoczęcie robót, m.in. prac geodezyjnych. Uważa, że "realnie rozpoczęcie robót planowane jest na lipiec". Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu dwóch lat.

Wojewoda zaznaczył, że to kluczowa inwestycja dla miasta i regionu, dotyczy newralgicznego wjazdu do Gdańska. Wyjaśnił, że droga wraz z wiaduktem stanowi m.in. alternatywę przejazdu z północy na południe trójmiejskiej aglomeracji, np. w sytuacji gdyby obwodnica była nieprzejezdna.

Podkreślił, że wiadukt Biskupia Górka jest w złym stanie technicznym, a jego przebudowa ma decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu w mieście. Łącznie inwestycja obejmuje budowę lub przebudowę ok. 2,5 km dróg w rejonie zbiegu ulic: Okopowej, Traktu św. Wojciecha i Toruńskiej w stronę Oruni. Powstaną m.in. bezkolizyjne skrzyżowania i nowe wiadukty.

Drelich ocenił, że przebudowa wiaduktu w śródmieściu nie musi spowodować dużych utrudnień w ruchu. "Podczas przebudowy będzie można korzystać z istniejącego wiaduktu i będzie on funkcjonował do czasu uruchomienia nowego obiektu" - wyjaśnił.

Urząd Miasta w Gdańsku poinformował, że projekt inwestycji zakłada rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt św. Wojciecha. Zaplanowano również przebudowę odcinka ulicy Trakt św. Wojciecha, Okopowej, Zaroślak i Toruńskiej, a także przebudowę układu drogowego wokół Baszty Białej, budowę odcinka ul. Nowe Podwale Grodzkie i budowę mostu nad Kanałem Raduni. Inwestycja ma się zakończyć w 2019 roku.

Ministerstwo Rozwoju poinformowało w czwartek, że dodatkowo łącznie 1,2 mld zł unijnego wsparcia na inwestycje drogowe przekazane zostanie dla dziewięciu miast na prawach powiatu. Oprócz Gdańska to: Bielsko-Biała, Katowice (na dwie inwestycje), Konin, Piotrków Trybunalski, Poznań, Szczecin, Toruń i Wrocław. Podczas oceny wniosków inwestycje zgłoszone przez te miasta uzyskały wymagane minimum punktowe, ale nie wystarczyło już dla nich środków.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.