PARTNER PORTALU
  • BGK

Gdański tunel pod Wisłą coraz bliżej otwarcia

  • PAP    27 grudnia 2015 - 12:39
Gdański tunel pod Wisłą coraz bliżej otwarcia
Tunel pod Martwą Wisłą to jedna z najważniejszych i największych inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku (fot. Tadeusz Rudzki/wikipedia/CC BY-SA 4.0)

Prace budowlane w gdańskim tunelu pod Martwą Wisłą zakończą się w tym roku. W przyszłym do wykonania pozostaną roboty instalacyjne, rozruch systemów i odbiory. Wykonawca - firma OHL ma czas do 21 kwietnia, aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu. Koszt inwestycji przekracza 1 mld zł.




Przed Świętami Bożego Narodzenia skończono układanie nawierzchni bitumicznej. Użyto do tego ponad 250 ton asfaltu wyprodukowanego przez Grupę Lotos.

Tunel pod Martwą Wisłą to jedna z najważniejszych i największych inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku. Składa się z dwóch równoległych dróg o długości 1072 m każda, stanowi czwarty, ostatni odcinek Trasy Słowackiego - jednej z głównych arterii w mieście. Trasa łączy port lotniczy z portem morskim oraz z obwodnicami Gdańska i autostradą A1.

Tunel jest ważny dla wszystkich, którzy wjeżdżają do Gdańska od strony Warszawy, Łodzi i Kaliningradu. Zakłada się, że dzięki przeprawie uda się między innymi wyeliminować ruch samochodów ciężarowych ze śródmieścia.

W tunelu będzie obowiązywał zakaz zatrzymywania się, poruszania się pieszo i na rowerze. Na obu końcach tunelu będą duże centrale zarządzające ruchem.

Tunel pod Martwą Wisłą jest pierwszym wykonanym w Polsce pod wodą metodą TBM (Tunnel Boring Machine), czyli za pomocą gigantycznego "kreta". Maszyna o długości około 90 metrów oraz o średnicy 12 metrów, należała do największych tego typu urządzeń na świecie. W najgłębszym miejscu tunel znajduje się około 35 metrów pod lustrem wody Martwej Wisły.

W w konstrukcji już po wydrążeniu znalazło się prawie 4.300 ton stal i 25.000 metrów sześciennych betonu. Ułożonych zostało też 190 km kabli.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • HARRY0, 2015-12-29 03:02:28

    Wszystko fajnie tylko czemu znowu asfalt? liczyłem na to, że samorząd zdecyduje się jednak na dużo trwalsze rozwiązanie jakim byłaby droga betonowa, a tu niestety... jeśli już robimy takie inwestycje, to róbmy porządnie, a nie oszczędzamy na technice wykonania drogi. Coś czuję, że już za rok zobaczy...my pierwsze remonty i naprawy, a można było tego uniknać...  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.