GDDKiA ogłosiła ponowny przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi

Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił nowy przetarg na budowę drogi ekspresowej S14, będącej zachodnią obwodnicą Łodzi. Wcześniej nie udało się wybrać wykonawcy tej inwestycji ze względu na zbyt wysokie oferty.
GDDKiA ogłosiła ponowny przetarg na budowę zachodniej obwodnicy Łodzi
GDDKiA przewiduje, że umowę z wykonawcą lub wykonawcami uda się podpisać wiosną przyszłego roku (Fot. PTWP)

• GDDKiA przewiduje, że umowę z wykonawcą lub wykonawcami uda się podpisać wiosną przyszłego roku.

• Inwestycja ma być realizowana w formule "Projektuj - Optymalizuj i Buduj" w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy.

Ogłoszenie przetargu przez regionalny oddziały GDDKiA to następstwo środowej decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w tej sprawie. Dotyczy ona budowy dwóch odcinków S14 w okolicach Łodzi i Zgierza o łącznej długości do 28,5 km. Pierwszy to fragment od węzła Lublinek do węzła Łódź Teofilów (z budową węzła), a drugi - od węzła Łódź Teofilów do miejscowości Słowik.

Nowa droga połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8 i stworzy pełny ring autostrad i dróg szybkiego ruchu wokół Łodzi.

Inwestycja ma być realizowana w formule "Projektuj - Optymalizuj i Buduj" w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy.

To drugi przetarg na budowę brakującego odcinka drogi S14. W pierwszym postępowaniu - unieważnionym przez GDDKiA w kwietniu br. - nie udało się wybrać wykonawcy inwestycji, ponieważ najtańsza z ofert przekroczyła całkowitą wartość zadania o 264 mln zł.

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas niedawnej wizyty w Łodzi wyraził nadzieję, że dzięki optymalizacji projektu oferty wykonawców w nowym przetargu nie przekroczą zabezpieczonego budżetu w wysokości 1,79 mld zł (razem z odszkodowaniami za grunty).

Jak poinformował rzecznik prasowy łódzkiej GDDKiA Maciej Zalewski, zakres zamówienia, łącznie dla dwóch odcinków, obejmuje m.in.: budowę dwujezdniowej trasy o nawierzchni bitumicznej wraz z przynależną infrastrukturą techniczną, w tym węzłów drogowych, kilkudziesięciu wiaduktów i mostów, przebudowę odcinków istniejących dróg, budowę urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz likwidację kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotowanie niezbędnej dokumentacji technicznej i projektowej oraz wybudowanie fragmentu drogi ekspresowej o łącznej długości do 28,5 km - w zależności od przyjętych przez zwycięzcę przetargu rozwiązań.

"Zamawiający (GDDKiA - red) wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 38 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, tj. od 15 grudnia do 15 marca. Nie dotyczy to jednak etapu projektowana, do którego okresy zimowe są wliczane" - wyjaśnił Zalewski.

Dodał, że minimalny termin realizacji wynosi 32 miesiące od daty zawarcia umowy, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Kryteriami oceny ofert w łódzkim przetargu mają być: cena - 60 pkt. oraz kryteria pozacenowe dotyczące jakości - 40 pkt.

GDDKiA przewiduje, że umowę z wykonawcą lub wykonawcami uda się podpisać wiosną przyszłego roku.

Jak podkreślili przedstawiciele GDDKiA, "budowa tego odcinka drogi ekspresowej S14 jest niesłychanie ważna zarówno z punktu widzenia strategii transportowej w regionie, jak i dla całego transportu krajowego". Domknięcie autostradowego ringu wokół Łodzi ma poprawić warunki życia mieszkańców Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, a także radykalnie skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE