Pięć ofert wpłynęło ostatecznie w przetargu spółki Metro Warszawskie, która chce kupić 37 nowych sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, z opcją dokupienia kolejnych ośmiu. Inwestor przeznaczył za cały zakup 1,692 mld zł (brutto).
To największy w historii warszawskiego metra przetarg na zakup taboru.
Spółka ma zarazem już duże doświadczenie w eksploatacji EZT, najpierw produkcji rosyjskiej, w późniejszym okresie – Inspiro, dostarczonego przez konsorcjum Siemensa i Newagu.
Warto przypomnieć, że przedwczoraj właśnie zakończył się wielomiesięczny spór dotyczący eksploatacji pociągów Inspiro na obu liniach metra w Warszawie, w tym reklamacje dotyczące zużywania się kół.
Ustalono m.in., że dostawca na swój koszt wymieni koła w dwóch dostarczonych składach, naprawi jeden pociąg oraz dostarczy dla 6 pociągów 300 kół i 34 osi.
Z wcześniejszym informacji wynikało też, że jednym z istotnych problemów są koszty eksploatacji pociągów. Dlatego w najnowszych przetargu Metro Warszawskie nadało zużyciu energii elektrycznej i kosztom systemu utrzymania łącznie aż 46 proc. wagi w przyjętych kryteriach wyboru.
Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.