Gronkiewicz-Waltz na budowie węzła

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz uczestniczyła w czwartek 4 listopada w rozpoczęciu budowy węzła komunikacyjnego Ursus-Niedźwiadek.
Gronkiewicz-Waltz na budowie węzła

Projekt obejmuje parking typu "Parkuj i Jedź", przejście podziemne oraz przystanek kolejowy. Budowa ma się zakończyć w 2012 r. 
Prezydent Warszawy zwróciła uwagę, że mieszkańcy Ursusa oraz okolicznych miejscowości czekali na budowę węzła 40 lat.

Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że władzom stolicy zależy na rozbudowie sieci komunikacyjnej we współpracy z koleją - tak, by połączyć metro i sieć tramwajową z liniami kolejowymi położonymi na terenie aglomeracji.

Jak mówiła, istotnym projektem jest również budowa kolejnych parkingów typu "Parkuj i Jedź" po to, by jak najmniej samochodów wjeżdżało do miasta. Poinformowała, że przygotowywany jest też przetarg na nowe składy Szybkiej Kolei Miejskiej.

Dyrektor stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta powiedział, że węzeł w Ursusie to pierwsza w skali całego kraju tego typu inwestycja realizowana przy współpracy PKP i samorządu. Podobny projekt istnieje w Łodzi, ale nie rozpoczęto jeszcze jego realizacji.

"Zaczęliśmy budowę parkingu "Parkuj i Jedź" na prawie 400 miejsc; kończy się projekt przystanku kolejowego i przejścia podziemnego, przy którym będzie również około 100 miejsc na rowery" - poinformował Ruta. Według niego, budowa węzła powinna się zakończyć w marcu 2012 roku. 

Zaznaczył, że przejście podziemne pod torami kolejowymi ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa mieszkańców. Tory oddzielają bowiem osiedle Ursus-Niedźwiadek od ogródków działkowych. Tunel zapewni bezpieczne przejściem między tymi obszarami.

Krzysztof Groblewski z zarządu PKP PLK poinformował, że kolej zainwestowała w budowę węzła około 7 mln zł a miasto około 5 mln zł.

W tej chwili w stolicy funkcjonuje siedem parkingów "Parkuj i Jedź": przy stacjach metra (Młociny, Marymont, Wilanowska, Stokłosy i Ursynów), przystanku kolejowym (Anin) oraz przy linii tramwajowej (Połczyńska). Większość tych parkingów jest wykorzystywana niemal w 100 proc.

Czytaj też:

Jeden bilet w Berlinie i Warszawie 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE