PARTNER PORTALU
  • BGK

Gruntowna modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Słupska

  • wnp.pl    22 maja 2015 - 10:47
Gruntowna modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Słupska
Według planów, czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5-2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż o 20 minut (fot. Andrzej Wawok)

PKP PLK przygotowują się do przeprowadzenia gruntownej modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Słupska. Inwestycja ma pozwolić na znaczne skrócenie czasu przejazdu pociągów oraz zwiększenie przepustowości trasy.




Jeszcze w tym roku ma zostać przygotowane studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Jego wykonawcą zostało konsorcjum Conseko-Safage i Schuessler-Plan Inżynierzy, a wartość umowy to 1,6 mln zł.

PKP PLK zakładają, że modernizacja 110-kilometrowej trasy, która jest częścią linii kolejowej 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, zostanie przeprowadzona w ciągu 4-5 lat.

- Jej głównym celem będzie skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu maksymalnej prędkości pociągów z 100-120 km/h do 160 km/h. Studium wykonalności uwzględni różne scenariusze kursowania pociągów na całej trasie i poszczególnych odcinkach - podały PKP PLK.

Według planów, czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5-2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż o 20 minut. Ma to pozwolić też na zwiększenie przepustowości - liczby pociągów z Wejherowa przez Lębork do Słupska.

Magistrala Warszawa-Gdynia priorytetem PKP PLK

Ponadto przedsięwzięcie ma uzupełnić jeden z najważniejszych projektów PKP PLK - modernizację magistrali Warszawa - Gdynia.

- Inwestycja zakończona w 2014 r. pozwoliła już na skrócenie czasu przejazdu pociągiem ze stolicy do Słupska z 8,5-9 godzin do niecałych 6 godzin - podkreśliła spółka.

Dzięki analizom PKP PLK mają podjąć decyzję, czy istnieje potrzeba rozbudowy linii o drugi tor, czy wystarczą inne rozwiązania zapewniające w perspektywie 30 lat zakładany rozkład jazdy pociągów i krótką podróż.

Prace na trasie Gdynia - Słupsk mają objąć przebudowę torów, wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Perony zostaną podwyższone oraz w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności. Inwestycję kolejarze planują zrealizować ze środków UE na lata 2014-2020.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.