Gruntowna modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Słupska

PKP PLK przygotowują się do przeprowadzenia gruntownej modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Słupska. Inwestycja ma pozwolić na znaczne skrócenie czasu przejazdu pociągów oraz zwiększenie przepustowości trasy.
Gruntowna modernizacja linii kolejowej z Gdyni do Słupska
Według planów, czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5-2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż o 20 minut (fot. Andrzej Wawok)

Jeszcze w tym roku ma zostać przygotowane studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Jego wykonawcą zostało konsorcjum Conseko-Safage i Schuessler-Plan Inżynierzy, a wartość umowy to 1,6 mln zł.

PKP PLK zakładają, że modernizacja 110-kilometrowej trasy, która jest częścią linii kolejowej 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, zostanie przeprowadzona w ciągu 4-5 lat.

- Jej głównym celem będzie skrócenie czasu przejazdu dzięki podwyższeniu maksymalnej prędkości pociągów z 100-120 km/h do 160 km/h. Studium wykonalności uwzględni różne scenariusze kursowania pociągów na całej trasie i poszczególnych odcinkach - podały PKP PLK.

Według planów, czas przejazdu z Gdyni do Słupska, który obecnie wynosi 1,5-2 godziny, dzięki pracom skróci się nie mniej niż o 20 minut. Ma to pozwolić też na zwiększenie przepustowości - liczby pociągów z Wejherowa przez Lębork do Słupska.

Magistrala Warszawa-Gdynia priorytetem PKP PLK

Ponadto przedsięwzięcie ma uzupełnić jeden z najważniejszych projektów PKP PLK - modernizację magistrali Warszawa - Gdynia.

- Inwestycja zakończona w 2014 r. pozwoliła już na skrócenie czasu przejazdu pociągiem ze stolicy do Słupska z 8,5-9 godzin do niecałych 6 godzin - podkreśliła spółka.

Dzięki analizom PKP PLK mają podjąć decyzję, czy istnieje potrzeba rozbudowy linii o drugi tor, czy wystarczą inne rozwiązania zapewniające w perspektywie 30 lat zakładany rozkład jazdy pociągów i krótką podróż.

Prace na trasie Gdynia - Słupsk mają objąć przebudowę torów, wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowych oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Perony zostaną podwyższone oraz w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów o ograniczonej mobilności. Inwestycję kolejarze planują zrealizować ze środków UE na lata 2014-2020.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE