Handel nie dzieli Polski

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza
  • 11-05-2011
  • drukuj
Największe w naszym kraju nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową jest w Opolu, gdzie na tysiąc mieszkańców przypada jej aż 1059 mkw.
Handel nie dzieli Polski

A Warszawa? Pod tym względem biją ją na głowę nawet takie miasta jak Bielsko-Biała i Płock. A to dlatego, że nowe centra handlowe powstawały głównie w miastach średniej wielkości – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Wśród największych zakończonych w ubiegłym roku projektów są m.in. centrum handlowe Victoria w Wałbrzychu oraz Gemini Park w Tarnowie.

W tym roku mają być oddane do użytku galeria Kaskada w Szczecinie, Turawa w Opolu, Millenium Hall w Rzeszowie, Galeria Słoneczna w Radomiu oraz Ostrovia w Ostrowie Wielkopolskim.

Niespełna miesiąc temu otwarte zostało centrum handlowe Gołąbkowice w Nowym Sączu. W następnych dwóch latach kolejne galerie powstaną w Rzeszowie, Kielcach, Gliwicach i Elblągu.

Oczywiście nowe centra handlowe powstają także w największych aglomeracjach. Największym zrealizowanym w ubiegłym roku projektem był Port Łódź (67 tys. mkw.). W przyszłym roku rozpocznie się budowa olbrzymiej galerii handlowej Łacina w Poznaniu. Obiekt ma mieć aż 95 tys. mkw. powierzchni najmu

Wśród największych miast Poznań już teraz jest liderem, jeśli chodzi o nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową – 984 mkw. na tysiąc mieszkańców – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE