II linia metra priorytetem Warszawy

Rozbudowa II linii metra w kierunku wschodnich i zachodnich obrzeży miasta pozostaje priorytetem miasta. Obiecuję, że dopilnuję, by warszawiacy mogli od 2022 r. podróżować dwoma pełnymi liniami metra - zapewniła w środę prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
II linia metra priorytetem Warszawy

"Od kilkunastu miesięcy osobiście nadzoruję kwestię środków, na jakie może liczyć Warszawa z kolejnego budżetu unijnego. Zapewnienie dofinansowania dla wariantu 3+3 (trzy stacje w kierunku dalekiej Woli i trzy w kierunku Targówka - red.) potwierdziła już m.in. minister Elżbieta Bieńkowska - tych pieniędzy możemy być pewni i mamy zapewnione w budżecie środki na przygotowanie tych prac (...) O kolejnych pieniądzach rozmawiamy" - podkreśliła prezydent miasta w oświadczeniu.

Czytaj też: Metro uwikłane w aferę polityczną

Jak informuje ratusz, Warszawa zgłosiła w ministerstwie rozwoju regionalnego zapotrzebowanie na środki potrzebne na dokończenie budowy całej II linii metra, tj. na 8 mld zł. Z tych pieniędzy miałaby być dofinansowana budowa odcinków, które powstaną w pierwszej kolejności (wariant 3+3), jak też ukończenie całej II linii metra - od stacji techniczno-postojowej Mory do ostatniej stacji po praskiej stronie Wisły.

"Ponieważ środki przekazane Warszawie mają pochodzić z budżetu UE na lata 2014-2020, zrealizowanie i rozliczenie całej inwestycji stołeczny samorząd planuje, zgodnie z zasadami prowadzenia i rozliczania projektów unijnych, do 2022 r." - informuje ratusz.

Budową drugiej linii metra we wtorek zajmowała się komisja infrastruktury i inwestycji w radzie miasta. Jak poinformowała w środę "Gazeta Wyborcza", radni usłyszeli od dyrektora miejskiego Biura Rozwoju Miasta Jerzego Kulika, że za pieniądze unijne z budżetu na lata 2014-2020 uda się zbudować tylko po trzy stacje na Targówek i Wolę.

Obecnie trwa budowa centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki. Drążenie tuneli ma zakończyć się w listopadzie br., a koniec wszystkich prac zaplanowano na 30 września 2014 r.

Centralny odcinek II linii metra będzie miał siedem stacji ("Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński"). Umowę na jego projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Początkowo zakończenie budowy planowano na październik 2013 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE