Impulsy dotarły do Szczecina

Pierwsze trzy z dwunastu kupionych przez zachodniopomorskie czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 31WE Impuls spółka NEWAG przekazała do eksploatacji.
Impulsy dotarły do Szczecina

 Stało się już chyba tradycją, że co roku w grudniu przyjeżdżają do nas nowe pociągi, a te chyba są najpiękniejsze z tych, które widziałem – mówił marszałek Olgierd Geblewicz oficjalnie przejmując nowosądeckie Impulsy.

Pierwsze trzy z dwunastu kupionych przez  zachodniopomorskie czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 31WE Impuls spółka NEWAG przekazała 12 grudnia  do eksploatacji.Uroczystość przekazania nowych  pociągów odbyła się na peronie 2. szczecińskiego dworca głównego.

Marszałek stwierdził z satysfakcją, że zachodniopomorski tabor kolejowy tak radykalnie jest modernizowany.  – Licząc przyszłe dostawy mamy już flotę 37 pojazdów. To ważne, bo musimy stawiać na kolej nowoczesną, na miarę XXI wieku -  powiedział.

O godzinie 12:35 pierwszy z Impulsów wyruszył w  pierwszy rozkładowy kurs jako pociąg Regio nr 98122 do Słupska przez Koszalin i powróci stamtąd jako pociąg nr 89127 – odjazd ze Słupska o godz. 17:12. Są to pociągi wyposażone w nowoczesny napęd elektryczny osiągające wysokie przyspieszenie i maksymalną prędkość eksploatacyjną 160 km/h - podczas jazd próbnych na Centralnej Magistrali Kolejowej pociąg tego typu osiągnął prędkość 211 km/h.

Wyposażone są w 208 wygodnych miejsc siedzących, dwie toalety (w tym jedną przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych i dodatkowo wyposażoną w przewijak dla niemowląt), klimatyzację przedziału pasażerskiego oraz kabin sterowniczych.

Zachodniopomorskie zawarło umowę ze spółką NEWAG na zakup łącznie 12 pojazdów tego typu. Ich dostawy będą się odbywać sukcesywnie - średnio jeden pociąg co drugi miesiąc i zakończą się w maju 2015 roku.

Impulsy zostały zakupione w ramach realizacji projektu Zachodniej Grupy Zakupowej, są przeznaczone do obsługi dwóch połączeń międzyregionalnych: Świnoujście – Szczecin – Poznań i Szczecin – Koszalin – Słupsk. Ich zakup został w 70% dofinansowany ze środków UE Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

28 listopada br. Trybunał Konstytucyjny uznał, że gminne przedsiębiorstwa śmieciowe muszą startować w przetargach, czyli uznał za normalne zakładanie za niemałe pieniądze publiczne gminnych przedsiębiorstw śmieciowych, które muszą być wyposażone w określoną ilość pojazdów, bazę magazynowo-transport...ową itp., które to przedsiębiorstwa mają następnie stawać do przetargów z tymi, którzy ćwiczą często przetargowe "ściąganie majtek w dół"... Ci którzy nie znają tego określenia niech wkleją je do google aby zrozumieć z jakim przekrętem mamy do czynienia... Sprowadzono ważny mechanizm ustrojowy ad absurdum… Teraz wypada aby Polska zażądała aby na przykład Amsterdam, Kopenhaga, Sztokholm; Wiedeń dla "ochrony społecznej gospodarki rynkowej i wolności działalności gospodarczej" przeprowadziły przetargi i dopiero wtedy pozwoliły swoim gminnym jednostkom na robienie tego co robią od dziesiątków lat, kiedy na przykład wygrają z polskimi śmieciowymi przedsiębiorcami... Śmiech rozległ by się na całą Europę i zaczęłyby krążyć "polskie dowcipy" na temat "polnische Wirtschaft" wedle którego polskie gminy mają wspierać śmieciową mafię poprzez masowe licytacje mienia swoich przedsiębiorstw... Po wyroku Trybunału Konstytucyjnego następnym wnioskiem jaki się nasuwa to jest konieczność uzupełnienia treści artykułu 166 Konstytucji, który brzmi „Zadania publiczne służące zaspokajaniu potrzeb wspólnoty samorządowej są wykonywane przez jednostkę samorządu terytorialnego jako zadania własne” – należałoby dodać „POD WARUNKIEM WYGRANIA PRZETARGU PRZEZ TĄ JEDNOSTKĘ”… rozwiń

pomocniczość, 2013-12-15 13:39:56 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE