Inwestycja za 1,9 mld zł: KIO oddaliła odwołanie

Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła w poniedziałek odwołanie złożone przez konsorcjum firm Pol-Aqua i Dragados w przetargu na budowę dworca kolejowego Łódź Fabryczna - poinformował rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Robert Kuczyński.
Inwestycja za 1,9 mld zł: KIO oddaliła odwołanie

Odwołanie zostało oddalone, ze względu na brak interesu prawnego konsorcjum Pol-Aqua-Dragados.

Rzecznik przypomniał, że w kwietniu Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał wykluczenie z postępowania przetargowego konsorcjum Pol-Aqua i Dragados.

KIO rozpatrywała odwołanie konsorcjum Pol-Aqua i Dragados od decyzji PKP PLK o oddaleniu protestu tego konsorcjum na wybór oferty na budowę dworca Łódź Fabryczna złożonej przez konsorcjum firm: Torpol z Poznania, Astaldi z Rzymu, PUT INTERCOR z Zawiercia i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Konsorcjum z Torpolem na czele zobowiązało się zrealizować inwestycję za prawie 1,76 mld zł.

Kuczyński zaznaczył, że kolejnym etapem procedury, przed zawarciem umowy z wybranym konsorcjum, jest przeprowadzenie przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych szczegółowej kontroli całego postępowania prowadzonego od grudnia 2009 roku. Na przeprowadzenie kontroli Urząd ma do 30 dni od daty przekazania całości dokumentacji.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma powstać do końca 2014 r. Szacuje się, że inwestycja będzie kosztować ok. 1,9 mld zł, z czego 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy UE.

W kwietniu tego roku PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na budowę podziemnej części dworca, które złożyło pięć konsorcjów. Najdroższa oferta przekraczała 2,34 mld zł; najtańszą, o wartości 1,54 mld zł, zaoferowało konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna i Dragados z Hiszpanii, którą wybrano.

Jednak warszawski sąd okręgowy - po skardze jednej z firm, która odpadła we wcześniejszym etapie - nakazał wykluczyć z przetargu zwycięskie konsorcjum.

W związku z tą decyzją PKP PLK postanowiło kontynuować postępowanie przetargowe i wybrać wykonawcę spośród czterech konsorcjów, które zostały po wykluczeniu przez sąd oferty Pol-Aqua i Dragados. PLK wybrały konsorcjum, którego liderem jest Torpol. I na tę decyzję złożono protesty.

Według Kuczyńskiego, inwestycja dotycząca budowy nowego dworca Łódź Fabryczna jest projektem bardzo złożonym i skomplikowanym. Postępowanie jest prowadzone w trybie dwuetapowego przetargu ograniczonego, w tym dotychczas obejmowało dwukrotną publikację "krótkiej listy", dwukrotne zaproszenie do składania ofert wraz ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia.

Konsorcja ubiegające się o kontrakt złożyły w całym postępowaniu: 18 protestów, 9 odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej, dwie skargi do sądu okręgowego.

Pol-Aqua wcześniej informowała, że w jej ocenie PKP PLK może nalegać na wniesienie skargi kasacyjnej na wyrok sądu wykluczający konsorcjum Pol-Aquy z przetargu na budowę stacji Łódź Fabryczna i jeśli skarga ta zostanie uwzględniona podpisać umowę z tym konsorcjum. W przeciwnym razie postępowanie powinno być unieważnione. Zdaniem tej spółki niedopuszczalne było kontynuowanie obecnego przetargu z wykluczeniem Pol-Aquy.

Projekt przebudowy dworca Łódź Fabryczna i okolic zakłada m.in. wybudowanie kilkanaście metrów pod ziemią torów i czterech peronów, skąd będą odjeżdżać konwencjonalne składy obsługujące połączenia aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne oraz pociągi dużych prędkości, które mają jeździć z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia. Ponadto mają powstać m.in. wielopoziomowe parkingi. Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2014.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Znowu wygrali niewlasciwi ludzie ?

Horror, 2011-07-12 09:24:50 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE