Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach: Nie tylko wielomilionowe kontrakty

Na terenie budowy drogi ekspresowej S 7 koło Ostródy odbyło się spotkanie z udziałem podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzego Szmita, wojewody warmińsko-mazurskiego Artura Chojeckiego, dyrektora oddziału GDDKiA w Olsztynie Mirosława Nicewicza i Macieja Kotarskiego - wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego.
Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach: Nie tylko wielomilionowe kontrakty
Na specjalnym briefingu przedstawiono zaawansowanie prac na budowach dróg w województwie warmińsko-mazurskim w kontekście zaplanowanych w bieżącym roku otwarć inwestycj (fot. uw.olsztyn.pl)

Na specjalnym briefingu przedstawiono zaawansowanie prac na budowach dróg w województwie warmińsko-mazurskim w kontekście zaplanowanych w bieżącym roku otwarć inwestycji. W połowie sierpnia 2017 r. planowane jest oddanie do ruchu odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo. W celu skomunikowania tego odcinka z istniejącym układem drogowym konieczne jest udostępnienie węzłów budowanych na sąsiednich odcinkach S7. Odcinki te są realizowane przez innych wykonawców i są planowane do zakończenia jesienią 2017 r.  Stąd potrzeba skoordynowania terminów i działań tak, aby wraz z udostępnieniem do ruchu drogi Ostróda Południe – Rychnowo funkcjonowały również węzły Rychnowo i Ostróda Południe.

Realizacja odcinka S7 Ostróda Południe – Rychnowo (o długości 8,8 km) jest obecnie zaawansowana na poziomie 98 proc. Prowadzone są ostatnie prace bitumiczne oraz roboty wykończeniowe. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa wraz z drogami serwisowymi. Wykonany zostanie  remont wybranych dróg lokalnych, budowa obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Wykonawcą tego odcinka, o wartości 299,2 mln zł, jest Strabag Infrastruktura Południe sp. z o. o. Kolejny odcinek S7 Rychnowo - Olsztynek Zachód (11,25 km) realizuje firma  Strabag sp. z o.o. za kwotę 388,5 mln zł. W okolicy Ostródy powstaje jeszcze jeden odcinek siódemki – ekspresowa obwodnica Ostródy o długości 9,7 km, wraz z węzłami Ostróda Północ i Ostróda Południe. Zadanie to, wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16  o dł. 8,7 km, realizuje za kwotę 1,3 mld zł  konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA.

Podczas briefingu podpisano także Program Inwestycji dla rozbudowy dk 53 na odcinku Szczytno – Olszyny. - Inwestycje drogowe na Warmii i Mazurach to nie tylko duże, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty. To także mniejsze zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w miejscach, gdzie określono najwyższe klasy ryzyka. Jednym z takich zadań jest rozbudowa drogi krajowej nr 53 Szczytno – Olszyny, dla której Program Inwestycji został dziś zatwierdzony – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE