Inwestycje wodne pociągną za sobą także kolejowe i drogowe

Rząd chce inwestować w szlaki wodne. Sporo pracy i wydatków będą mieć nie tylko wykonawcy oraz inwestorzy z branży hydrotechniczej, ale także drogowcy i kolejarze.
Inwestycje wodne pociągną za sobą także kolejowe i drogowe
Inwestując w rzeki, trzeba zapewnić światło nad poziomem wody. To zaś wymusza - mówiąc w uproszczeniu - podwyższenie mostów drogowych i kolejowych (fot.pixabay.com)

Rząd musi i chce inwestować w szlaki wodne, by przywrócić ich żeglowność. Wielkie inwestycje czekają więc także drogowców i kolejarzy. Koszty sięgną setek miliardów złotych - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Jak podaje "Puls Biznesu", przyjęta przez Polskę unijna konwencja AGN zobowiązuje rząd do inwestycji w dostosowanie rzek do IV lub V klasy żeglowności. Koszty ich pogłębienia i udrożnienia sięgną do 2030 r. prawie 78 mld zł.

Sporo pracy i wydatków będą mieć nie tylko wykonawcy oraz inwestorzy z branży hydrotechniczej, ale także drogowcy i kolejarze - pisze gazeta.

Czytaj też: Resort gospodarki morskiej zaczyna prace nad programem dla śródlądowych dróg wodnych

Inwestując w rzeki, trzeba zapewnić światło nad poziomem wody. To zaś wymusza - mówiąc w uproszczeniu - podwyższenie mostów drogowych i kolejowych.

"Nowe obiekty, które właśnie budujemy, są zgodne z wymogami wynikającymi z konwencji AGN. Istniejące będą wymagały dostosowania - mówi dziennikowi Krzysztof Kondraciuk, szef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Tadeusz Sobotnik, dyrektor biura przygotowania inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych (PLK), twierdzi, że w przypadku infrastruktury kolejowej sprawa jest bardziej skomplikowana niż drogowej, a konieczne inwestycje dotyczą nie tylko podwyższenia mostów kolejowych czy przebudowy odcinków dojazdowych na lądzie, ale także położonych w pobliżu rzek stacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE