Jarosław Gowin: Powinien powstać Centralny Dworzec Kolejowy

Równolegle z inwestycją i budową Centralnego Portu Lotniczego powinien powstać Centralny Dworzec Kolejowy - uważa wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.
Jarosław Gowin: Powinien powstać Centralny Dworzec Kolejowy
Centralny Port Lotniczy musi być obsłużony przez sieć połączeń kolejowych - twierdzi Jarosław Gowin, wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego. (fot. pixabay)

• Obok Centralnego Portu Lotniczego powinien powstać Centralny Dworzec Kolejowy - twierdzi wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.

• "Centralny Port Lotniczy musi być obsłużony przez sieć połączeń kolejowych, gdyż pasażerów nie dałoby się transportować zwykłymi drogami" - argumentował Gowin.

• Budowa Centralnego Portu Lotniczego w zeszłym tygodniu została pozytywnie zaopiniowana przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.

Gowin wziął udział w konferencji pt. "Nowoczesna infrastruktura szansą na rozwój północnego Mazowsza" w Zakroczymiu (Mazowieckie). Mówił tam m.in. o tym, że budowa Centralnego Portu Lotniczego nie przekreśla szans rozwojowych lotniska w Modlinie. Należy tylko - jak mówił - zastanowić się, jak włączyć Modlin w "to wielkie przedsięwzięcie, jakim jest Centralny Port Lotniczy".

Wspomniał też, że obok Centralnego Portu Lotniczego powinien powstać Centralny Dworzec Kolejowy. Dopytywany następnie, "czy z Centralnym Portem Lotniczym powinien powstać równolegle Centralny Dworzec Kolejowy", odpowiedział: "Oczywiście, że tak". "Centralny Port Lotniczy musi być obsłużony przez sieć połączeń kolejowych, gdyż pasażerów nie dałoby się transportować zwykłymi drogami" - argumentował Gowin.

Budowa Centralnego Portu Lotniczego w zeszłym tygodniu została pozytywnie zaopiniowana przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów.

Wicepremier Mateusz Morawiecki wskazywał, że "analizy (...) sprowadzają się do tego, że tu, w tym miejscu, między Warszawą a Łodzią powinno być duże lotnisko międzynarodowe, które ma szanse nie tylko obsługiwać loty nazwijmy to lokalne czy regionalne, ale również być wielkim hubem międzynarodowym". Według niego, CPL może stać się "współczesnym dużym projektem infrastrukturalnym, logistycznym, rozwojowym". Wskazał też, że finansowanie projektu ma opierać się na inżynierii finansowej, bez środków budżetowych lub z bardzo niewielkim udziałem środków budżetowych, żeby zapewnić inwestycji profil komercyjny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.