Jawor: powstaje Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej

W Jaworze, tuż obok budowanej trasy ekspresowej S3, powstanie jeden z największych obszarów inwestycyjnych w Polsce.
Jawor: powstaje Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej
Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej (DSAG) powstaje przy budowanej drodze ekspresowej S3, która połączy porty w Szczecinie i Świnoujściu z granicą z Czechami w Lubawce (fot. pixabay)

Obszar inwestycyjny będzie funkcjonował jako podstrefa Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE).

Prezes LSSE Rafał Jurkowlaniec podkreślił w poniedziałek (20 lipca) podczas konferencji prasowej, że projekt powołania Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej, który jest prowadzony wspólnie z lokalnym samorządem i Ministerstwem Gospodarki, powinien się zakończyć we wrześniu lub październiku.

"Na terenach przylegających do miasta Jawor powstanie jeden z największych obszarów inwestycyjnych w Polsce. W sumie będzie to ponad 460 hektarów inwestycyjnych, które będą doskonale skomunikowane z siecią drogową" - mówił Jurkowlaniec.

Trudno o lepszą lokalizację

Dolnośląska Strefa Aktywności Gospodarczej (DSAG) powstaje przy budowanej drodze ekspresowej S3, która połączy porty w Szczecinie i Świnoujściu z granicą z Czechami w Lubawce (Dolnośląskie). Zjazd z nowej trasy będzie prowadził bezpośrednio do terenów DSAG. Stąd trasą S3 będzie można dojechać do autostrady A4. Zdaniem Jurkowlańca powstające w Jaworze tereny inwestycyjne są obecnie jednymi z najatrakcyjniejszych w Polsce.

Burmistrz Jawora Emilian Bera podkreślił, że nowe tereny inwestycyjne położone są również przy linii kolejowej łączącej Legnicę z Jaworzyną Śląską. "Czynne są tam też dwie bocznice kolejowe" - dodał Bera.

Szansa dla małych firm

Wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik podkreśliła, że strefy ekonomiczne w Polsce "mają być rajami podatkowymi" dla małych i średnich polskich przedsiębiorstw. "Chcemy by one się tutaj rozwijały i nie uciekały z zyskami za granicę(). Jeszcze cztery lata temu strefy były uznawane za mechanizm dla bogatych i zagranicznych przedsiębiorstw, dziś to nie tylko dla nich mechanizm, ale również dla rodzimych firm, które otwierają działalność w halach budowanych przez same strefy" - mówiła wiceminister.

Podkreśliła również, że dziś strefy nie muszą "zabiegać za wszelką cenę o każdą inwestycję". "Nie będziemy płacić każdej ceny za to, by u nas inwestowano. Nie potrzebujemy najprostszych inwestycji, ponieważ wiemy jaką mamy wartość dodaną w postaci naszych wykwalifikowanych pracowników" - dodała Antoniszyn-Klik.

LSSE jest jednym z inicjatorów porozumienia "S3 - Droga Wielkich Możliwości", które podpisano w lutym tego roku. Zakład ono m.in. stworzenie na terenach położonych wzdłuż trasy S3 kompleksowej oferty dla inwestorów. Chodzi np. o budowę dróg dojazdowych do terenów przeznaczonych pod inwestycje. Teraz taki projekt będzie również realizowany przy budowanej trasie S5 łączącej Poznań z Wrocławiem

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE