Jerzy Szmit: 135 mln zł na obwodnicę Chełma w poszerzonym Programie Budowy Dróg Krajowych

Budowa obwodnicy Chełma ma zapewnione finansowanie 135 mln zł w poszerzonym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 - poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit.
Jerzy Szmit: 135 mln zł na obwodnicę Chełma w poszerzonym Programie Budowy Dróg Krajowych
20 czerwca rząd zaakceptował wniosek resortu infrastruktury i zwiększył limit finansowy na Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (fot. gddkia.gov.pl)

O budowę obwodnicy Chełma i plany resortu w tej sprawie pytała w Sejmie posłanka Beata Mazurek (PiS). Chodzi o wybudowanie obwodnicy tego miasta w ciągu drogi krajowej nr 12, prowadzącej na wschód do przejścia granicznego z Ukrainą w Dorohusku.

20 czerwca rząd zaakceptował wniosek resortu infrastruktury i zwiększył limit finansowy na Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) ze 107 mld zł do 135 mld zł, czyli o 28 mld zł.

"Przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa projekt poszerzenia Programu Budowy Dróg Krajowych zawiera, oprócz wielu innych realizacji, również obwodnicę Chełma, w ciągu drogi krajowej nr 12 z zapewnieniem finasowania 135 mln zł" - powiedział Szmit.

Wiceminister podkreślił, że projekt poszerzonego programu, "który będzie informował, jakie drogi będą realizowane w ramach powiększonego limitu" ma być zatwierdzany na najbliższym lub jednym z najbliższych posiedzeń rządu.

Dopytywany o terminy budowy obwodnicy Chełma, wiceminister odpowiedział, że kolejne kroki będą podejmowane po zatwierdzeniu poszerzonego programu przez rząd.

"Po decyzji rządu, myślę, że w tym roku dalsze decyzje też będą zapadały i będziemy mogli przystąpić do realizacji tej inwestycji już na bardziej zawansowanym etapie; w przyszłym roku będziemy mogli mówić już o podpisywaniu pierwszych umów, które przyspieszą realizację tej inwestycji" - powiedział Szmit.

Przypomniał, że prace przygotowawcze budowy obwodnicy Chełma są już zaawanasowane. 14 grudnia 2015 roku Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie wydała decyzję środowiskową o uwarunkowaniach realizacji tego przedsięwzięcia - określiła ostateczny wariant przebiegu obwodnicy i sposób jej powiązania z przyległymi terenami. "Decyzja jest ostateczna i stanowi podstawę do dalszych prac projektowych" - zaznaczył Szmit.

Jak dodał wiceminister, dalsze prace dotyczące budowy obwodnicy zostały wtedy wstrzymane, ponieważ poprzedni rząd nie zabezpieczył na ten cel odpowiednich środków.

Obwodnica Chełma ma mieć długość 17 km i omijać miasto po północnej stronie. Planowane jest tu wybudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod trzeci pas. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.