PARTNER PORTALU
  • BGK

Jerzy Szmit: Chcemy zaproponować nową drogę krajową Gdynia-Władysławowo

  • PAP/JS    23 lutego 2017 - 17:20
Jerzy Szmit: Chcemy zaproponować nową drogę krajową Gdynia-Władysławowo
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit (fot. mib.gov.pl)

• O rozpoczęciu prac nad koncepcją nowej drogi krajowej łączącej Gdynię z Władysławowem poinformował w Sejmie wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.
• Projekt miałby pomóc uporać się z korkami, które - zwłaszcza latem - tworzą się na drodze na Półwysep Helski.




"Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa" - zapowiedział w Sejmie wiceminister Szmit.

Dodał, że nowa droga "rozwiązywałaby te problemy, które występują dzisiaj na starej drodze oznaczonej jako S6, która przechodzi przez Rumię, Redę i dalej idzie do Władysławowa". "Ta droga jest wiecznie zablokowana (...), szczególnie w okresach wakacyjnych jest po prostu zupełnie już nieprzejezdna" - zaznaczył. Dodał, że ma nadzieję, iż "niebawem będziemy mogli przedstawić to jako konkretne rozwiązania, które wejdą do realizacji".

Informację o pracach nad koncepcją nowej drogi krajowej Szmit ogłosił odpowiadając na pytanie słupskiego posła PO Zbigniewa Konwińskiego, dotyczące planów budowy drogi ekspresowej S6.

Budowa tej drogi wiodącej ze Szczecina do Trójmiasta na odcinku od Sianowa przez Słupsk i Lębork do Trójmiasta i A1 miała się rozpocząć w 2018 r. Ponad rok temu ogłoszono przetargi na niektóre odcinki trasy. Pod koniec ub.r. wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński powiedział, że "trasę S6 wybudujemy, tylko trochę później (...) myślę, że będzie to po 2020 roku".

W czwartek odpowiadając na pytania posła Konwińskiego, Szmit potwierdził, że na realizację drogi S6 może zabraknąć środków w dopracowywanym właśnie Krajowym Funduszu Drogowym.

Szmit poinformował, że wartość prac na odcinku S6 od Gdańska do Koszalina, wraz z Obwodnicą Metropolitalną (Trójmiasta), została wyszacowana na 7,7 mld zł. Dodał, że "droga ta jest bardzo zróżnicowana jeśli chodzi o poziom ruchu".

Zaznaczył, że "jak najbardziej uzasadniona" (ze względu na przypuszczalnie duże natężenie ruchu) jest budowa Obwodnicy Metropolitalnej. "Głęboko się zastanawialiśmy, czy nie zdecydować, by jednak tego drugiego etapu przetargu nie ogłaszać, ale niestety, okazało się, że została tam podważona decyzja środowiskowa i dzisiaj nie ma ważnej decyzji środowiskowej" - wyjaśnił Szmit.

Dodał, że obwodnica ta została zgłoszona "jako jedna z propozycji dofinansowania pozabudżetowego, czyli poza Krajowym Funduszem Drogowym". "Zgłosiliśmy do Ministerstwa Rozwoju i czekamy na jego opinię w tej sprawie. Gdyby opinia była pozytywna, to by pozwalało nam szybciej przystąpić do realizacji inwestycji" - powiedział Szmit.

Wyjaśnił, że drugim odcinkiem S6, "bardzo potrzebnym", który "jak najbardziej w obecnej sytuacji finansowej, powinien być realizowany", jest odcinek od Gdyni do okolic Lęborka, w miejscu "przecięcia się nowo wyznaczonej trasy S6 ze starą trasą". "To jest rzecz, którą dzisiaj bardzo dogłębnie analizujemy i bardzo poważnie zastanawiamy się, czy nie spróbować jednak zapewnić finansowanie tego odcinka drogi S6" - powiedział Szmit.

Dodał jednocześnie, że jeżeli chodzi o pozostały odcinek (miedzy okolicami Lęborka a Sianowem), "niestety, przy tym limicie (środków), nie jesteśmy w stanie dzisiaj tej drogi modernizować, budować". Zaznaczył, że rozpoczęte już prace między Szczecinem a Sianowem "idą i nie są zagrożone". "Myślę, że w terminie zostaną ukończone" - dodał. 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • Słupszczanin, 2017-02-25 22:07:45

    No pięknie! Droga do Władysławowa będzie wykorzystywana przez dwa miesiące w roku. Za to długo jeszcze dwa największe porty kraju nie będą połączone drogą ekspresową. Ani dwutorową linią kolejową. Wiem, że PiS nienawidzi Pomorza - to, co teraz robią, to już jawny sabotaż.
  • Rumia, 2017-02-24 15:08:56

    No wreszcie. PO temat zamiotła pod dywan na długie lata. Czy to z niechęci do Gdyni? Nieważne. Budować bo korki są masakryczne dla mieszkańców

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.