Jest harmonogram naprawy pasa w Modlinie

Generalny wykonawca drogi startowej w Modlinie, firma Erbud przysłała w środę odpowiedź na wezwanie lotniska dotyczące przedstawienia harmonogramu napraw pasa - poinformowała doradca zarządu lotniska w Modlinie Edyta Mikołajczyk.
Jest harmonogram naprawy pasa w Modlinie
"Późnym popołudniem Erbud przysłał odpowiedź na wezwanie ze strony lotniska. Ze względu na późną godzinę wpłynięcia do nas dokumentu, lotnisko potrzebuje czasu, aby zapoznać się ze szczegółami. O tym, co jest w dokumencie poinformujemy jutro" - powiedziała Mikołajczyk.

We wtorek w komunikacie lotnisko przekazało, że wykonawca został "kategorycznie wezwany" przez zarząd lotniska do przedstawienia harmonogramu napraw w technologii betonu cementowego w nieprzekraczalnym terminie do środy, 20 lutego 2013 roku. Chodzi o naprawę dwóch betonowych odcinków pasa startowego.

Czytaj też:  Wiadomo co było przyczyną spękań w Modlinie

We wtorek Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin otrzymał ekspertyzę wykonaną przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, z której wynika m.in., że przyczynami powstawania odprysków ma drodze startowej była obecność w zastosowanym do mieszkanki betonowej kruszywie znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w tym kruszywie znaleźć.

Firmy Erbud wielokrotnie informowała, że powodem uszkodzenia było użycie nieodpowiednich środków do odladzania nawierzchni pasa startowego.

Czytaj też:  Plan naprawczy pasa w Modlinie do końca lutego

Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin stwierdził natomiast, że pękanie pasa startowego nie jest spowodowane użyciem do odladzania nawierzchni pasa startowego nieodpowiednich środków. Na poparcie tej tezy lotnisko przytacza m.in. argument, że spękania na drodze startowej zaobserwowano też ubiegłej zimy, gdy nie używano żadnych środków chemicznych. Ponadto odnotowano pęknięcia nawierzchni na drodze kołowania, gdzie nigdy żadne środki chemiczne nie były używane.

Lotnisko w Modlinie od prawie dwóch miesięcy nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów - o numerach 08 i 26 - betonowych odcinków, o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, co spowodowało, że samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Rejsy z Modlina zostały przeniesione do innych portów lotniczych, głównie na lotnisko Chopina.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE