Jest umowa na A4 w Małopolsce

Polsko-macedońskie konsorcjum firm NDI oraz SB Granit zbuduje blisko 21-kilometrowy odciek autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem, a Wierzchosławicami w Małopolsce. W piątek podpisano kontrakt z wykonawcą, który zobowiązał się zakończyć budowę za dwa lata.

Jak poinformowała rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad (GDDKiA) Magdalena Chacaga, konsorcjum przedstawiło najkorzystniejszą ofertę, która opiewa na blisko 623 mln zł brutto.

Podpisanie umowy opóźniło się, ponieważ po wyborze wykonawcy dwóch spośród pozostałych uczestników przetargu - Dragados SA oraz konsorcjum z POLDiM SA na czele - oprotestowało rozstrzygnięcie. Zostało ono jednak podtrzymane przez Krajową Izbę Odwoławczą (KIO) działającą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.

Zgodnie z umową, konsorcjum ma dwa lata na realizację zadania - tak, jak wykonawcy dwóch pozostałych odcinków autostrady w Małopolsce: z Szarowa do Brzeska i z Wierzchosławic do Krzyża koło Tarnowa. Kierowcy mają pojechać autostradą od Szarowa do Tarnowa wiosną 2012 roku.

Wykonawcy tych dwóch odcinków weszli już na place budów. Są to: polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal SA, Doprastav AS oraz Metrostav AS na odcinku Szarów-Brzesko oraz hiszpański Dragados na odcinku Wierzchosławice-Krzyż.

Budowa blisko 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 pomiędzy Szarowem a Tarnowem jest dofinansowana w znacznej części z unijnego Funduszu Spójności.

Zgodnie z kosztorysem inwestorskim na budowę trzech odcinków pomiędzy Szarowem a Tarnowem, GDDKiA planowała wydać ponad 4 mld zł brutto, ale wybrane oferty są tańsze niż oczekiwał inwestor i opiewają w sumie na 1,945 mld zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.