Jest umowa na wydłużenie linii tramwajowej

Krakowska Grupa Kapitałowa ZUE za 94 miliony złotych przedłuży linię tramwajową w Poznaniu. We wtorek podpisano umowę w tej sprawie. Trasa będzie gotowa do końca 2012 roku.
Jest umowa na wydłużenie linii tramwajowej

Przedłużenie linii o 2 km pozwoli na bezkolizyjne połączenie linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju z dworcem kolejowym, przyczyni się też do zwiększenia płynności ruchu w rejonie przeciążonych obecnie węzłów tramwajowo-drogowych Most Teatralny - Kaponiera - Most Dworcowy.

W ramach inwestycji zostaną zbudowane dwa nowe przystanki oraz pętla tramwajowa.

"Umowa obejmuje prace torowe z wykonaniem stacji końcowej. W ciągu dwóch tygodni poznamy harmonogram prac, w tym terminie rozpoczną się też roboty. Do czerwca 2012 będziemy widzieli dworzec, wykonana będzie też znaczna część torów" - powiedział po podpisaniu umowy Andrzej Nowakowski, prezes spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012

Jest to jedna z inwestycji realizowanych w ramach przygotowań Poznania do Euro 2012, jednak nie zostanie ukończona przed rozpoczęciem mistrzostw. Trasa ma być gotowa do grudnia 2012 roku.

"Inwestycja nie jest prosta, można powiedzieć, że godzimy ogień z wodą - wprowadzamy tramwaj na dworzec kolejowy. Myślę, że przy tym przygotowaniu projektu i współpracy wszystkich zainteresowanych stron, prace będą przebiegać bez problemu" - powiedział we wtorek prezes zarządu spółki Wiesław Nowak.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego z udziałem Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej będzie wynosiło 43 miliony złotych. Całkowity koszt zadania wynosi ponad 115 mln zł.

Inwestycja pierwotnie miała się zakończyć przed rozpoczęciem Euro 2012. Jak wyjaśnił wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński, ze względu na napięte terminy, w poprzednich przetargach wykonawcy chcieli zbyt dużych pieniędzy.

"Chcieliśmy zrealizować ten projekt szybciej, ale nie za wszelką cenę. Oferty przedstawiane przy wcześniejszym przetargu grubo przekraczały możliwości budżetu miasta i kalkulację projektu. Dlatego unieważniliśmy przetarg i ogłosiliśmy kolejny. Okazało się, że można tę realizację wykonać taniej" - powiedział.

Koszt inwestycji miasto wyceniło na ok. 102,5 mln złotych. Tymczasem najtańsza oferta zgłoszona w pierwszym przetargu wynosiła 125,6 mln.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.