Jeszcze w tym roku przetarg na koncepcję programową S1

Jeszcze w tym roku planowane jest ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S1 między węzłami Kosztowy II w Mysłowicach a Suchy Potok w Bielsku-Białej – podało ministerstwo infrastruktury i budownictwa.
Jeszcze w tym roku przetarg na koncepcję programową S1
Resort przypomniał, że inwestycja ujęta jest w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (fot. Fotolia)

• Drogę do ogłoszenia przetargu otworzyło podpisanie przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programu inwestycji.

• W jej ramach powstanie 40-km dwujezdniowej drogi ekspresowej, która przebiegnie po nowym śladzie wytyczonym w woj. śląskim i małopolskim.

• W każdą ze stron będą wiodły dwa pasy.

• W ramach inwestycji powstaną obwodnice Bierunia i Oświęcimia, osiem węzłów łączących ekspresówkę z innymi drogami, a także 63 obiekty inżynierskie i dwa punkty obsługi podróżnych.

W węźle Suchy Potok S1 łączyła się będzie z istniejącą drogą S52 do granicy z Czechami w Cieszynie oraz częścią S1, która wiedzie przez Zwardoń na Słowację. Według ministerstwa odcinek z Mysłowic do Bielska-Białej "w istotny sposób poprawi spójność komunikacyjną województwa śląskiego i małopolskiego, dostępność portu lotniczego (w Pyrzowicach - red), a także połączenie z Czechami i Słowacją".

Resort przypomniał, że inwestycja ujęta jest w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. "Przewidywane lata realizacji inwestycji w systemie projektuj i buduj+to okres 2019-2022" - podały służby prasowe ministerstwa.

Ekspresowa trasa S1 w woj. śląskim i małopolskim przebiega od węzła z autostradą A1 w pobliżu katowickiego lotniska Pyrzowice do granicy ze Słowacją w Zwardoniu. Standard drogi ekspresowej ma obecnie na odcinkach Pyrzowice - Podwarpie (jedna jezdnia), Dąbrowa Górnicza - Tychy, a także Bielsko-Biała - Przybędza oraz Milówka - Zwardoń.

40-km fragment z Mysłowic do Bielska-Białej jest największym z przedsięwzięć w ramach S1. Kosztować ma ok. 3,5 mld. zł. Pozostałe brakujące fragmenty to 8,5-km odcinek tzw. obejścia Węgierskiej Górki na Żywiecczyźnie, a także 8-km z Podwarpia do Dąbrowy Górniczej. Pierwszy z nich ma być gotowy do 2021 r., a drugi dwa lata wcześniej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.