PARTNER PORTALU
  • BGK

Katowice inwestują miliony w infrastrukturę rowerową

  • bad    16 marca 2018 - 22:21
Katowice inwestują miliony w infrastrukturę rowerową
W Katowicach rower traktowany jest zarówno jako środek rekreacji, jak i transportu. Fot. katowice.eu

– Katowice to miasto z każdym rokiem coraz bardziej przyjazne dla rowerzystów – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.




  • W Katowicach od kilku lat zauważalne jest położenie silnego akcentu na podejmowanie działań na rzecz budowy systemu transportu zrównoważonego.
  • Transportu przyjaznego dla pieszych, kierowców, rowerzystów i użytkowników komunikacji publicznej.
  • Świadczą o tym m.in. trwająca budowa 4 centrów przesiadkowych o wartości ok. 200 milionów, regularna wymiana taboru autobusowego, planowana realizacja nowej linii tramwajowej południe miasta czy też rozbudowa sieci wypożyczalni rowerów oraz powiększanie infrastruktury rowerowej. 

 

– Katowice to miasto z każdym rokiem coraz bardziej przyjazne dla rowerzystów. Traktujemy rower zarówno jako środek rekreacji, jak i transportu. Dlatego Inwestujemy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury dla cyklistów – w 2017 roku zrealizowaliśmy projekty warte ponad 7 mln zł, a w tym roku wydamy na ten cel blisko 8 mln zł – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

W 2017 roku zrealizowano inwestycje warte ponad 7 milionów złotych. W 2017 roku w Katowicach zrealizowano kilkanaście zadań budowlanych, które pozwoliły poszerzyć infrastrukturę rowerową o ponad 7 km ścieżek rowerowych. Opracowano także 20 projektów i koncepcji na ponad 33 km nowych połączeń rowerowych, które będą realizowane w najbliższych latach. Z kolei Zakład Zieleni Miejskiej wraz z Miejskim Zarządem Ulic i Mostów odnowił trzy trasy - nr 3, 101 i 153.

Czytaj też: Oto najważniejsze inwestycje, jakie planują Wody Polskie

Do najważniejszych projektów zrealizowanych w minionym roku należy zaliczyć zakończenie realizacji połączenia drogą rowerową Osiedla Witosa z centrum miasta. Ścieżka ta połączyła istniejącą trasę biegnącą przy ulicy Chorzowskiej z Osiedlem Witosa wzdłuż ulic: Bocheńskiego, Pukowca, Kolońskiej i Rataja. Trasa o długości 1,4 km kosztowała 1,1 mln zł. Ponadto w Katowicach otwarto inne ważne połączenie rowerowe – powstała ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Stęślickiego na odcinku od ulicy Chorzowskiej do ulicy Misjonarzy Oblatów o długości blisko 1 km. Ponad kilometrowy łącznik istniejących dróg rowerowych powstał także na Zawodziu w rejonie ulicy Bohaterów Monte Casino. Natomiast w śródmieściu zrealizowano ważne połączenia infrastruktury w rejonie ulic Kościuszki, Poniatowskiego i Curie-Skłodowskiej.

Czytaj też: Plac przed Spodkiem musi tętnić życiem codziennie. Nie tylko podczas eventów

- W 2017 roku prowadziliśmy wielotorowe działania, takie jak testy nowych urządzeń, poszerzenie strefy „Tempo 30", inwestycje oraz konsultacje proponowanych rozwiązań - mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu Urzędu Miasta Katowice. - Podczas 8 spotkań Zespołu konsultacyjnego ds. Polityki Rowerowej, przedstawiciele środowisk rowerowych, które tworzą ten zespół, opiniowali między innymi: koncepcje, projekty budowy i oznakowania infrastruktury rowerowej, a także rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i płynność ruchu rowerowego – dodaje naczelnik.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.