Kłopoty przy remoncie wrocławskiego dworca

Budowlańcy prowadzący remont wrocławskiego Dworca Głównego chcą przyspieszenia zamknięcia peronu nr 3, który w innym przypadku mógłby zostać nieskończony do turnieju Euro 2012.
Kłopoty przy remoncie wrocławskiego dworca

W związku z tym zawieszonych zostanie prawdopodobnie ok. 40 połączeń kolejowych.

Jak powiedział wicedyrektor PKP SA we Wrocławiu i kierownik projektu Tomasz Lisiecki, szybsze zamknięcie peronu jest konieczne ze względu na część prac m.in. piaskowanie i malowanie, które mogą być wykonane jedynie przy dobrej pogodzie.

„Zamknięcie peronu oznaczałoby także konieczność zawieszenia ok. 40 połączeń. Byłyby one wstrzymane do czasu zakończenia prac na peronie nr 1, czyli do połowy grudnia” – wspomniał kierownik.

Lisiecki zaznaczył, że obecnie prowadzone są już rozmowy z przewoźnikami i operatorami nt. udostępnienia do remontu peronu nr 3 i zmian w połączeniach.

„Istnieje także możliwość jedynie częściowego zamknięcia peronu i reorganizacji ruchu kolejowego, ale z punktu widzenia budowlańców lepiej byłoby zamknąć cały obiekt. Obecnie nie wiadomo jeszcze jakie połączenia miałyby zostać zawieszone. Ostateczna decyzja ma być znana w ciągu dwóch tygodni” – poinformował.

Zaskoczony całą sytuacją był marszałek woj. dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec, który powiedział, że wiadomość ta pojawiła się niespodziewanie podczas środowego posiedzenia komitetu organizacyjnego Euro 2012.

„To trudna sytuacja. Czemu PKP nie zaplanowały tego wszystkiego wcześniej. Mam wrażenie, że remont dworca sypie się, harmonogram jest nie dotrzymywany, prowadzone są działania ponad standardowe, nietypowe i godzące w interesy pasażerów” – mówił marszałek.

Wojewoda dolnośląski Aleksander Marek Skorupa poprosił PKP, żeby w ciągu dwóch tygodni przedstawiły propozycje rozwiązań, które będą także uzgodnione z przewoźnikami.

„Nie akceptujemy takiej sytuacji, że budynki dworca, parkingi i cztery perony będą oddane do użytku, a peron nr 3 nie. Jako organizator Euro 2012 chcemy pokazać się z dobrej strony, bez żadnych ograniczeń. Inicjatywa w tej sprawie musi wyjść od strony PKP, bo to one zaniechały wcześniejszych działań” – podkreślił wojewoda.

Remont wrocławskiego Dworca Głównego ma się zakończyć w połowie przyszłego roku. Wykonawcą jest konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex SA. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed obiektem, peronów i wiat. Koszt całej inwestycji to ok. 360 mln zł.

Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je Architekt Królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec został przebudowany. Jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE