Kluczowa inwestycja w Gdyni - zakończona

Wykonawcy przekazali do użytku ostatni etap jednej z najważniejszych dla usprawnienia ruchu w centrum Gdyni inwestycji, czyli przebudowy układu drogowego węzła Św. Maksymiliana, wraz z budową tunelu drogowego pod Drogą Gdyńską, torami SKM i PKP.
Kluczowa inwestycja w Gdyni - zakończona

Został otwarty ostatni odcinek tunelu dla pieszych, z zaopatrzonym w windę dla osób niepełnosprawnych, wyjściem przy Skwerze Plymouth.

Węzeł św. Maksymiliana, to skrzyżowanie ul. Świętojańskiej i Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego oraz al.Marsz. Piłsudskiego z Drogą Gdyńską. Jego przebudowa była konieczna, gdyż  funkcjonowało już na poziomie wyczerpanej przepustowości, czego piesi i kierowcy doświadczali na własnej skórze, szczególnie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Przez ten obszar przebiega 45% funkcjonujących w mieście linii transportu publicznego.

Samorząd Gdyni podejmując decyzję o tej wielkiej inwestycji miał na uwadze zarówno aktualną sytuację, jak i prognozy na najbliższe i dalsze lata, związane z postępującą  motoryzacją i szybkim tempem rozwoju naszego miasta.

W wyniku przebudowy węzła św. Maksymiliana powstały następujące obiekty:

- wiadukt kolejowy o długości  około 19 m i szerokości  około 40 m, nad łącznicą Drogi Gdyńskiej z ul. Władysława IV;

- wiadukt drogowy klasy A 50 KN/m2, o całkowitej długości (mierząc po osi jezdni) około 20 m i szerokości około 14 m, wzdłuż wschodniej jezdni Drogi Gdyńskiej;

- kładka pieszo-rowerowa o długości około 20 m, w ciągu chodnika i ścieżki na ul. Władysława IV nad wyjazdem z tunelu;

- tunel dla pieszych  o długości około 100 m, pod ul. Władysława IV i ul. Świętojańską, na odcinku od przystanku kolejowego SKM Wzgórze Św. Maksymiliana do Skweru Plymouth na przedłużeniu istniejącego tunelu prowadzącego pod torami SKM i PKP oraz Drogą Gdyńską.

-  1,74 km  jezdni

-  2,2 km chodników

-  0,8 km ścieżek rowerowych

- wielostanowiskowe zatoki przystankowe i przystanki komunikacji miejskiej

- nowa sygnalizacja świetlna

 Przez przebudowany węzeł może dzisiaj przejechać nawet 5,2 tys. pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej niż  przed rozpoczęciem inwestycji. Węzeł jest tak zaprojektowany, by w przyszłości można go było rozbudowywać. Dotyczy to także wbudowanych w niego dróg rowerowych.

Koszt całej inwestycji wyniósł ponad 63 miliony złotych, w tym dofinansowanie to ponad 29 milionów złotych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, Osi Priorytetowej 4, Regionalny system transportowy, Działania 4.1, Rozwój regionalnej infrastruktury drogowej.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE