Koleje Mazowieckie: Impuls pobił rekord prędkości

Pociąg Impuls 45 WE jest najszybszym pojazdem skonstruowanym i wyprodukowanym w Polsce. Na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h.

Koleje Mazowieckie: Impuls pobił rekord prędkości
Impuls 45 WE na trasie CMK pomiędzy Psarami a Górą Włodowską pojechał z prędkością 226 km/h. Fot. www.mazovia.pl

Jak informuje mazowiecki urząd marszałkowski za sukcesem stoi zespół młodych inżynierów z działu Badań i Rozwoju Newag w Nowym Sączu. Testowany pociąg, pod względem konstrukcyjnym posiada tożsame rozwiązania z pociągami wiodących producentów taboru kolejowego na świecie.

Rodzina maszyn typu Impuls reprezentuje grupę pojazdów przeznaczonych do ruchu regionalnego oraz międzyregionalnego i stanowi bazę konstrukcyjną do zaprojektowania pojazdów wyższych prędkości, rzeczywistego odpowiednika Pendolino.

– Koleje Mazowieckie to najnowocześniejszy regionalny przewoźnik kolejowy, a teraz udowodniliśmy, że również najszybszy. Gratuluję spółce, producentowi pojazdu, a także maszynistom osiągnięcia tak imponującego wyniku – powiedział przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. Waldemar Kuliński.

Szybki i bezpieczny

Podczas testów zweryfikowane zostały parametry pracy głównych komponentów, takich jak: wózki (układ biegowy), układ napędowy, układ hamulcowy, oraz współpraca odbieraków prądu z siecią trakcyjną. Otrzymane wyniki potwierdziły wcześniej wykonane symulacje numeryczne.

Pojazd, który pobił rekord prędkości, to Impuls nr 10 z 12, które zgodnie z umową ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim Newag.

– Pojazd zachowywał się bardzo dobrze. Płynnie przyspieszał do prędkości 220 km/h i mógłby pojechać więcej, gdybyśmy mieli odpowiednią zgodę Instytutu Kolejnictwa – podkreślił Andrzej Markowski, maszynista-instruktor w Kolejach Mazowieckich. – Pojazd prowadzi się bardzo intuicyjnie, jest prosty w obsłudze. Potwierdzam opinie moich kolegów, którzy bardzo go chwalą – dodał.

– Wszystkie parametry mówiące o bezpieczeństwie i stabilności biegu są zgodne z oczekiwaniami, żaden z parametrów nie przekroczył wartości dopuszczalnych, pozostał duży zapas bezpieczeństwa – stwierdził Grzegorz Wysocki z Instytut Kolejnictwa.

Impuls 45WE

Impuls, produkowany w Nowym Sączu, jest przykładem zastosowania najnowszych trendów projektowych, z jakimi można się spotkać na światowych torach. Jest to pojazd pięcioczłonowy, niskopodłogowy i jednoprzestrzenny. Jako pierwszy polski pojazd spełnia najnowsze wymagania zawarte w TSI, czyli zbiór rygorystycznych wymagań i obowiązujących norm.

Dzięki spełnieniu TSI NOI, TSI PRM, TSI SRT oraz TSI LOC&PAS Impuls 45WE gwarantuje komfort i bezpieczeństwo pasażerom i maszynistom. Jest w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Każdy z 12 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących.

Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą Newag 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.

 

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do glewe: do przodu na pewno się nie nikt cofa, kimkolwiek byłby adresat twojej wypowiedzi...

pozdro, 2015-10-30 12:16:08 odpowiedz

To po co, kupiono za grube miliardy euro, Pendolino ??? Włochom uratowano tysiące miejsc pracy. Nowy Sącz i Bydgoszcz produkują lepsze pociągi od Włochów. Który to minister wziął łapówkę od Włochów ? Pewnie ten, który kupił sobie potem drogi zegarek. Zgroza jak się patrzy na to teoretyczne państwo.... rozwiń

kolejarz, 2015-09-02 13:48:44 odpowiedz

Czyli między Psarami a Górą Włodowską 226 km, a dalej 120? Hehehehehe kmioty! Ciągle się wam wydaje, że idziecie naprzód, a tak naprawdę cofacie się krok do tyłu!

glewe, 2015-09-02 10:49:15 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE