Koleje Śląskie liczą na inwestycje PKP PLK

Nakłady na inwestycje kolejowe w woj. śląskim w ramach nowego budżetu UE mają wynieść ponad 9 mld zł. Koleje Śląskie liczą, że po zakończeniu programu inwestycyjnego PKP PLK spółka będzie mogła w pełni wykorzystać swój potencjał i spełnić oczekiwania pasażerów.
Koleje Śląskie liczą na inwestycje PKP PLK
Koleje Śląskie liczą na nowe inwestycje. Fot. PTWP

W rozmowie z portalem wnp.pl Dariusz Pękosz, wiceprezes Kolei Śląskich ds. techniczno-eksploatacyjnych, wskazał, że przedsięwzięcia realizowane przez PKP PLK oddziałują na przewoźnika w dwóch aspektach.

Obieg taboru i wizerunek wśród klientów

Aspekt wewnętrzny dotyczy problemów z tworzeniem właściwego obiegu taboru, co przekłada się na spadek efektywności pociągów i pracowników.

Natomiast aspekt zewnętrzny jest związany z wizerunkiem Kolei Śląskich wśród klientów - częste zmiany rozkładu jazdy, dłuższy czas przejazdu oraz trudności ze skomunikowaniem połączeń odbijają się negatywnie opiniach pasażerów.

Pękosz, pytany o współpracę z PKP PLK, wskazał, że jest ona bardzo dobra - zarządca kolejowej infrastruktury tak planuje zamknięcia poszczególnych szlaków, aby w jak największym stopniu zminimalizować związane z tym utrudnienia.

- Czekamy aż inwestycje się skończą, bo wtedy będziemy sprawnym przewoźnikiem regionalnym. Chciałbym, aby pewne drobne linie, które obecnie leżą na uboczu wielkich przedsięwzięć, zostały zrewitalizowane - powiedział Pękosz.

Dodał, że chodzi o linie z Chorzów Batory - Tarnowskie Góry oraz Chybie - Wisła. Do tego dochodzi zakończenie modernizacji trasy pomiędzy Katowicami a Krakowem, gdzie pasażerowie przesiedli się do autobusów.

Pękosz wyraził nadzieję, że zostanie dokonana przebudowa węzła katowickiego, dzięki czemu będzie możliwe oddzielenia ruchu regionalnego od dalekobieżnego.

Zdaniem wiceprezesa, powinno to spowodować, że w przyszłości Koleje Śląskie staną się podstawowym przewoźnikiem w regionie na dystansach dłuższych niż 20-30 km.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

O ile Koleje Śląskie będą miały czym wozić pasażerów po nowych liniach bo jak na obecną chwilę to zamiast małymi kroczkami do przodu to cofają się galopem do tyłu z taborem dawnych lat.To dopiero jest postęp , który należy dawać za przykład rozumnego rozwoju. Więcej nie ma co pisać bo szkoda klawiat...ury. rozwiń

Wyrozumiały pasażer, 2015-12-01 16:25:52 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE