PARTNER PORTALU
  • BGK

Koleje, trwa przebudowa linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl

  • pap/pt    20 listopada 2015 - 14:21
Koleje, trwa przebudowa linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl
Ponad 250 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnich czterech latach na przebudowę linii Rzeszów-Medyka

Ponad 250 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe w ostatnich czterech latach na przebudowę linii Rzeszów-Medyka na Podkarpaciu. W tym roku wydanych zostanie ponad 25 mln zł, za te pieniądze rozbudowane będą stacje m.in. w Jarosławiu i Przemyślu.




Jak poinformowała Dorota Szalacha z PKP PLK, w latach 2010-2014 na linii Rzeszów-Przemyśl-Medyka wymieniono na nowe prawie 140 km torów oraz 65 km sieci trakcyjnej.

"Przebudowano również prawie 50 mostów, wiaduktów i przepustów. Dzięki remontowi przejazdów kolejowo-drogowych znacznie podniósł się poziom bezpieczeństwa. Pasażerowie korzystają również z lepszej obsługi na stacjach m.in. w Strażowie, Łańcucie oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów czy Kosina"- dodała.

Remonty w Przemyślu i Jarosławiu

W tym roku kolejowa spółka wyda ponad 25 mln zł na przebudowę tej linii. W ramach tych prac na stacji Jarosław wydłużony zostanie peron do 400 m.

"Wyposażony będzie w nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Dodatkowo remont wiaduktu i przejścia podziemnego zapewni większe bezpieczeństwo. Natomiast w Przemyślu remont przejścia poprawi komunikację między peronami. Dzięki wymianie szyn na tej stacji będzie też sprawniejsza obsługa ruchu kolejowego"- zaznaczyła Szalacha.

Prace w Jarosławiu zakończyć się mają w I kwartale przyszłego roku, a w Przemyślu jeszcze w tym roku. Podobnie jak prace na torach na odcinkach Żurawica - Przemyśl i Przemyśl - Hurko.

Szybsze pociągi

Dzięki przebudowie infrastruktury kolejowej nie tylko zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu pociągów, ale skróci się czas przejazdu. Możliwe to będzie dzięki podniesieniu prędkości - miejscami z 60 km/h do 120 km/h.

"Będzie to możliwe dzięki m.in. wymianie szyn oraz remontowi pięciu wiaduktów i jednego mostu" - dodała Szalacha.

W kolejnych dwóch latach PKP PLK planuje dalsze prace na trasie Rzeszów-Przemyśl-Medyka. Na linii przywrócona ma być prędkość pociągów do 120 km/h.

Dzięki temu i po zakończeniu modernizacji linii z Rzeszowa do Krakowa podróż do stolicy Małopolski z Przemyśla nie przekroczy 3 godzin.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.