Kolejna drogowa kompromitacja

  • Przegląd prasy/PAP/Dziennik Gazeta Prawna
  • 24-04-2012
  • drukuj
Na łączniku z autostradą A2 przy granicy z RFN, siedem miesięcy po kosztującym 16,8 mln zł remoncie, pojawiły się pęknięcia i wykruszenia.
Kolejna drogowa kompromitacja
Mamy kolejną drogową kompromitację – stwierdza „Dziennik Gazeta Prawna”. Jak podkreśla gazeta, drogowcy boją się, że trasa nie przetrzyma zimy. W 2013 r. niezbędny może być remont.

Jednak Anna Jakubowska z GDDKiA w Zielonej Górze (zabierz głos/oceń prezydenta) mówi, że spękania to nie usterki, ale spodziewany efekt zastosowanego rozwiązania technologicznego. Jak zastrzega, nie wpływają one negatywnie na jakość nawierzchni oraz komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Podczas remontu na jezdni południowej ułożono nawierzchnię betonową z płyt dyblowanych (to tradycyjne rozwiązanie); na północnej jest zaś nawierzchnia z betonu cementowego o zbrojeniu ciągłym – bez dylatacji (szczelin między płytami).

Jak tłumaczy Jakubowska, nieregularne spękania wynikają z właściwości materiału, a GDDKiA chce sprawdzić, które z rozwiązań okaże się trwalsze.

Dyrekcja rozważała nawet ustawienie tablicy „Odcinek eksperymentalny”, by zabezpieczyć się na wypadek roszczeń odszkodowawczych kierowców – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.