Kolejne inwestycje na autostradzie A4 Katowice - Kraków

Podpisano już kontrakt na rozbudowę węzła Mysłowice i budowę węzła Rudno koło Krzeszowic. Wykonawcą będzie konsorcjum włoskiej spółki Pavimental oraz jej polskiego oddziału.
Kolejne inwestycje na autostradzie A4 Katowice - Kraków
Planowany jest także remont obiektu mostowego pomiędzy węzłami Rudno i Balice/ Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Wartość zlecenia wynosi 22,04 mln zł netto. Stalexport nie podał terminu zakończenia prac. Pavimental jest spółką w 100 proc. zależną od włoskiej grupy Atlantia, która pośrednio jest także większościowym akcjonariuszem Stalexportu Autostrady.

Będą kolejne inwestycje

- W 2015 roku planujemy kolejne inwestycje na autostradzie A4 Katowice - Kraków. Najważniejsze z nich to rozbudowa węzła Mysłowice, przebudowa węzła Rudno oraz budowa ekranów akustycznych. Planowany jest także remont obiektu mostowego pomiędzy węzłami Rudno i Balice - zapowiadał w marcu Emil Wąsacz, prezes Stalexportu Autostrady.

61-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 Katowice - Kraków Stalexport Autostrada Małopolska - spółka zależna Stalexportu Autostrady - zarządza na podstawie zawartej w 1997 r. umowy koncesyjnej. Po jej wygaśnięciu - w 2027 r. - trasa zostanie przekazana państwu.

Koncesyjny odcinek A4 Katowice w rękach Stalexportu

Pakiet kontrolny w Stalexporcie (60,63 proc.) posiada Autostrade per l'Italia z włoskiej grupy Atlantia. Grupa ta zarządza obecnie siecią ponad 5 tys. km płatnych autostrad we Włoszech, Brazylii, Chile, Indiach i w Polsce, a w 2014 r. miała 5,1 mld euro przychodów.

W pierwszym kwartale 2015 r. grupa Stalexportu miała 54,26 mln zł przychodów wobec 49,33 mln zł rok wcześniej. Grupa odnotowała 18,85 mln zł zysku netto wobec 14,48 mln zł zysku przed rokiem.

W pierwszym kwartale średni dobowy ruch był o 5,9 proc. wyższy niż ruch odnotowany w analogicznym okresie 2014 r. i wyniósł 32,2 tys. pojazdów.

W przypadku samochodów osobowych średni dobowy ruch wzrósł o 5,5 proc. - do 25,4 tys. pojazdów, a samochodów ciężarowych o 7,7 proc. - do 5,4 tys. pojazdów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (4)ZOBACZ WSZYSTKIE

Czy tych ekranów to przypadkiem nie za dużo?Przecież one powodują znużenie,a tym samym większą możliwośc wypadków.Jechałem autobusem na A-4 jako pasażer /okolice Bochni/ i miałem dośc,a co dopiero kierowca. jechałem

jerzy, 2015-06-20 13:44:43 odpowiedz

Bo rząd musi się wyżywić, tak samo Kulczyk, dlatego na elektroniczne płatności to sobie poczekamy pewnie do 2017 albo i dłużej

antonio, 2015-06-17 20:33:42 odpowiedz

Do Tomek: No niby tak, ale wiesz, sporo zainwestowano na autostradach w bramki i być może dlatego nie chcą ich tak od razu zastąpić viaTollem czy tym viaAutem, najpierw pewnie chcą żeby bramki się zwróciły

piooonier, 2015-06-17 20:21:39 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE