Kolejny etap prac remontowych mostu średnicowego

Od 9 marca niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, z wyjątkiem pociągów jadących z Łodzi, pojadą omijając Warszawę Zachodnią i Warszawę Centralną, bezpośrednio do dworca gdańskiego. Zmiany spowodowane są drugim etapem remontu mostu średnicowego.
Kolejny etap prac remontowych mostu średnicowego
"Od 9 marca na stację Warszawa Gdańska zostanie skierowanych 39 pociągów PKP Intercity i trzy pociągi Przewozów Regionalnych. Spowodowane to jest kolejnym etapem prac remontowych mostu średnicowego. Podróżni nie powinni bardzo odczuć tych zmian, dworzec gdański jest bardzo dobrze skomunikowany - jest metro, są tramwaje, autobusy" - powiedział w środę dziennikarzom wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Andrzej Pawłowski. Dodał, że zmiany w kursowaniu pociągów potrwają do 14 czerwca, czyli do zakończenia prac remontowych mostu.

Oznacza to, że niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, będą kursować przez stację Warszawa Gdańska z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia. Natomiast pociągi jadące objazdem przez dworzec gdański będą kontynuować podróż w kierunku Białegostoku, Olsztyna, Trójmiasta, Lublina z pominięciem stacji Warszawa Wschodnia. Pociągi z Łodzi będą jechały przez Warszawę Centralną, niektóre skończą bieg na tej stacji.

Wszystkie pociągi wyjeżdżające ze stolicy na zachód, czyli te do Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Bydgoszczy i Trójmiasta przez Bydgoszcz, będą kursować przez linię średnicową dalekobieżną, tzn. z postojami na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia.

Pociągi międzynarodowe odjeżdżające z Warszawy, będą kursowały przez Warszawę Centralną. Nocne pociągi międzynarodowe odjeżdżające na wschód pojadą po torach podmiejskiej linii średnicowej.

"W związku ze zwiększonym wykorzystaniem dworca gdańskiego oraz linii dojazdowych od strony zachodniej i wschodniej i zachodniej, służby techniczne Polskich Linii Kolejowych dokonały przeglądu infrastruktury. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz tory i rozjazdy są przygotowane na przyjęcie większej liczby pociągów, a tym samym na intensywniejszą obsługę podróżnych" - powiedział Pawłowski. Dodał, że każdego dnia przez węzeł warszawski przejeżdża blisko tysiąc pociągów.

Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Most jest jednocześnie bardzo wyeksploatowany i bardzo ważny dla ruchu aglomeracyjnego w stolicy. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej, oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny. W zeszłym roku zostały one wyremontowane, teraz przyszła kolej na remont torów dalekobieżnych.

"Od 9 marca do 26 kwietnia będziemy naprawiali jeden z torów mostu, a od 27 kwietnia do 14 czerwca - drugi tor. Koszt inwestycji to ok. 9 mln zł" - powiedział Pawłowski.

Zmiany w rozkładzie pociągów podróżni mogą znaleźć m.in. na plakatach porozwieszanych na peronach, czy też na stronach internetowych www.intercity.pl, www.mazowieckie.com.pl.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE