Kolejny etap prac remontowych mostu średnicowego

Od 9 marca niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, z wyjątkiem pociągów jadących z Łodzi, pojadą omijając Warszawę Zachodnią i Warszawę Centralną, bezpośrednio do dworca gdańskiego. Zmiany spowodowane są drugim etapem remontu mostu średnicowego.
Kolejny etap prac remontowych mostu średnicowego
"Od 9 marca na stację Warszawa Gdańska zostanie skierowanych 39 pociągów PKP Intercity i trzy pociągi Przewozów Regionalnych. Spowodowane to jest kolejnym etapem prac remontowych mostu średnicowego. Podróżni nie powinni bardzo odczuć tych zmian, dworzec gdański jest bardzo dobrze skomunikowany - jest metro, są tramwaje, autobusy" - powiedział w środę dziennikarzom wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Andrzej Pawłowski. Dodał, że zmiany w kursowaniu pociągów potrwają do 14 czerwca, czyli do zakończenia prac remontowych mostu.

Oznacza to, że niektóre pociągi przyjeżdżające z kierunku zachodniego, będą kursować przez stację Warszawa Gdańska z pominięciem stacji Warszawa Zachodnia. Natomiast pociągi jadące objazdem przez dworzec gdański będą kontynuować podróż w kierunku Białegostoku, Olsztyna, Trójmiasta, Lublina z pominięciem stacji Warszawa Wschodnia. Pociągi z Łodzi będą jechały przez Warszawę Centralną, niektóre skończą bieg na tej stacji.

Wszystkie pociągi wyjeżdżające ze stolicy na zachód, czyli te do Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Bydgoszczy i Trójmiasta przez Bydgoszcz, będą kursować przez linię średnicową dalekobieżną, tzn. z postojami na stacjach Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia.

Pociągi międzynarodowe odjeżdżające z Warszawy, będą kursowały przez Warszawę Centralną. Nocne pociągi międzynarodowe odjeżdżające na wschód pojadą po torach podmiejskiej linii średnicowej.

"W związku ze zwiększonym wykorzystaniem dworca gdańskiego oraz linii dojazdowych od strony zachodniej i wschodniej i zachodniej, służby techniczne Polskich Linii Kolejowych dokonały przeglądu infrastruktury. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz tory i rozjazdy są przygotowane na przyjęcie większej liczby pociągów, a tym samym na intensywniejszą obsługę podróżnych" - powiedział Pawłowski. Dodał, że każdego dnia przez węzeł warszawski przejeżdża blisko tysiąc pociągów.

Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Most jest jednocześnie bardzo wyeksploatowany i bardzo ważny dla ruchu aglomeracyjnego w stolicy. Codziennie linią średnicową przejeżdża około 800 pociągów. Przez most przechodzą tory tzw. średnicowej linii dalekobieżnej, oraz linii podmiejskiej, z której korzystają pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny. W zeszłym roku zostały one wyremontowane, teraz przyszła kolej na remont torów dalekobieżnych.

"Od 9 marca do 26 kwietnia będziemy naprawiali jeden z torów mostu, a od 27 kwietnia do 14 czerwca - drugi tor. Koszt inwestycji to ok. 9 mln zł" - powiedział Pawłowski.

Zmiany w rozkładzie pociągów podróżni mogą znaleźć m.in. na plakatach porozwieszanych na peronach, czy też na stronach internetowych www.intercity.pl, www.mazowieckie.com.pl.
Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE