Kolejny zmodernizowany pociąg wyjechał na trasy łódzkiego

6,3 mln zł kosztowała modernizacja kolejnego pociągu, który w piątek wyjechał na trasy regionu. To pierwszy z czterech pociągów modernizowanych na zamówienie samorządu woj. łódzkiego w ramach kontraktu z Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki".

Modernizacja czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych będzie kosztować samorząd w sumie ponad 25 mln zł netto. Umowę na ich dostawę podpisano w czerwcu tego roku.

Następny zmodernizowany pociąg pojawi się do końca listopada, a dwa kolejne - w pierwszej połowie 2015 roku. Składy będą jeździć w ramach Przewozów Regionalnych i obsługiwać m.in. trasę Łódź - Warszawa - poinformowało PAP biuro prasowe Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

  Czytaj też:  Pesa i Newag chcą dostarczyć pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Zmodernizowane pociągi mają m.in. nowoczesny system sterowania drzwiami, klimatyzację przedziałów, gniazdka do podłączenia urządzeń elektrycznych, przyciemniane szyby i system informacji pasażerskiej z monitorami LCD. Składy posiadają też rozbudowany monitoring, toalety z tzw. ekologicznym obiegiem zamkniętym i urządzenia ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczoną sprawnością ruchową.

 Czytaj też: PKP zmieni nasze miasta?

Nowością w tych pociągach są kurtyny powietrzne nad drzwiami wejściowymi do pociągu oraz drzwi międzyprzedziałowe na specjalnych rolkach zapewniające ciepło i komfort podróży. Do oświetlenia schodów wejściowych wykorzystano lampki ledowe. Każdy przedział wyposażono w tablicę informacyjną pokazującą trasę przejazdu, a w kabinach zabudowano nowy, ergonomiczny pulpit dla maszynisty.

Pociągi wyposażane są także w kamery śledzące trasę przejazdu i rejestrator rozmów w kabinie maszynisty oraz światłowodowy system oświetlenia awaryjnego, umieszczony w podłodze. Składy mogą jechać z prędkością do 120 km na godz.

Wcześniej - na zamówienie samorządu województwa łódzkiego - unowocześniono 11 takich składów dla Przewozów Regionalnych. Kosztowało to ponad 72 mln zł netto - część pieniędzy pochodziła z UE.

To nie jedyne nowoczesne pociągi, jakie pojawiły się na trasach regionu. Łódzka Kolei Agolmeracyjna wzbogaciła się już o 16 z 20 zamówionych nowych szynobusów Flirt3, które obsługują m.in. trasę Łódź - Sieradz oraz kolej obwodową Łodzi. Ostatnie cztery szynobusy mają zostać dostarczone w lutym 2015 r.

Pociągi te mogą rozwijać maksymalną prędkość 160 km na godz. i przewozić ponad 250 pasażerów. Składy dostarcza firma Stadler Polska, a wartość kontraktu wynosi 457 mln zł (częściowo finansowanie pochodzi ze środków unijnych). Umowa zakłada także utrzymanie techniczne taboru przez 15 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE